Miyajima

9 november 2019 - Hiroshima, Japan

Na een lange nacht en een lekker ontbijt inclusief groentesoep in het hotel zijn we op de trein gestapt naar Miyajima.

Dit is het tempeleiland van Japan en staat bekend om de shrine die in het water staat. Maar die shrine staat nu in de steigers want hij wordt gerenoveerd. Maar goed dit maakt niet uit want na een ferry tocht van 10 minuten hebben we mooi uitzicht en zien we de prachtige herfstkleuren al komen.

Eenmaal van boord loop je gelijk langs kraampjes en winkeltjes, heel leuk. En dan zijn er ook ineens hertjes. Die worden hier als heilig gezien en lopen dus overal ook een beetje rond, letterlijk tussen de mensen. Ze willen alleen graag je eten, dus je moet ook oppassen. Als je voorbij alle winkeltjes bent loop je richting de grootste tempel, maar daar is het zo druk dat we die overslaan. Hij staat bij vloed net boven het water, dus dat loopt overal onderdoor, wel leuk, maar dat hebben wij niet gezien.

Wij zijn verder doorgelopen het park in en door. Beste klim omhoog en her en der nog leuke souvenirs winkeltjes en uiteraard koffiebarretjes. Na een tijdje en een prachtige wandeling komen we aan bij de kabelbaan. Omdat het zaterdag is is het heel druk en moet je reserveren. Dit hadden ze in het hotel al gezegd en hadden we gister al gedaan. Maar we waren vroeg dus hebben op een bankje gezeten en een snackje gegeten.

Toen we mochten gaan (want je reserveert een tijd in een frame van een kwartier), was het nog een klimmetje omhoog, en kaartjes kopen. Toen mochten we in een gondeltje (met max 8 en wij zaten er met 5 Japanse meiden in). En daar gingen we 10 minuten omhoog. Best spannend moet ik zeggen. Eenmaal boven moesten we door in een gondel met ongeveer 30 man. Die niet zozeer omhoog ging maar meer een overbrugging moest doen. Het uitzicht was prachtig, maar ik was blij dat ik boven was! Mam, je zou trots op me zijn en het zelf voor geen goud hebben gedaan!

Maar boven op Mount Misen was het uitzicht heel mooi. Daar foto’s gemaakt, en ook weer naar beneden.... dat was minder eng gelukkig. En bij toeval was het laatst stuk precies met diezelfde meiden, dus toen ik vroeg of een van hen een foto van ons wilde maken, wilde degeen naast mij er ook bij en moest zij ook een foto met ons :-).

Vervolgens de prachtige wandeling weer naar beneden gemaakt en heb ik mijn welverdiende ijsje gegeten. Voor mijn ex-Glory collega’s: via een Glory machine betalen, kiezen wat ik wilde, kaartje eruit en dan je kaartje geven en je krijgt wat je betaald hebt, heel grappig. En op het station van de kabelbaan, werd het geld ook in een Glory kassalade gedaan, heel grappig! Was het namelijk nog niet tegengekomen.

Afijn, via de winkels en eettentjes weer teruggelopen en weer met de boot en trein (strak achter elkaar weer terug). Inmiddels was het al 5 uur en hadden we wel aardig trek omdat we niet hadden geluncht. Dus op het station weer bij de vele tentjes ergens gegeten. Niet typisch Japans, maar het was wel lekker, met Japans biertjes (alcoholvrij) erbij.

Nu nog lekker op de kamer bijkomen, koffer weer een beetje pakken en morgen weer verder op doorreis.

Jullie nog een fijne dag!

Lieve groet

Debbie

1. Marja:
    9 november 2019
    Wat een mooie foto’s weer, echt Japans en ja, als ik al in de kabelbaan was gestapt dan had ik waarschijnlijk niets van de omgeving gezien omdat ik met de ogen dicht zat. Goede reis verder en ben benieuwd naar je volgende verhaal
  2. Debbie Simons:
    9 november 2019
    Nou mam ik heb ook niet heel veel gezien maar recht voor mij uit en omhoog gekeken 😂😉
  3. Nicolien en cees:
    9 november 2019
    Echt mooie foto's ben zeer benieuwd naar de rest en kabelbaan ja kind van je moeder he 😂
  4. Chantal:
    9 november 2019
    Ik ben trots op je hoor. Had het zelf ook niet breed in de kabelbaan haha. Je ijsje was meer dan verdiend! 🍦
  5. Jan Willems:
    9 november 2019
    Prachtige foto,s.Jullie beleven mooie avonturen en krijgen prachtige indrukken.

Veel plezier nog
    Groetjes Jan
  6. Wim en Marianne:
    9 november 2019
    Prachtige foto,s, kunnen zo in een reisgids!
    Wat hebben jullie toch een avontuurlijke vakantie en fijn dat wij blij worden van de verhalen en foto s.
    Veel plezier verder!
    Groetjes Marianne😉
  7. Willy en John:
    9 november 2019
    Kabelbaan ook niet echt mijn ding, wel van John,die vind dat prachtig...alweer mooie foto’s.
  8. Bianca:
    10 november 2019
    Wat een mooie ervaring weer.
    En die kabelbaal 😱 Echt super stoer!