Cienfuegos

13 september 2015 - Cienfuegos, Cuba

Op naar de andere kant van het eiland en in verhouding een lange rit, van 4 uur voor de boeg.
Dit keer was het een saaie rit en hebben we niet echt een mooi landschap gezien.
Voor de lunch zijn we gestopt bij een finca, een boerderij waar dieren liepen (soort kinderboerderij in combinatie met dierentuin voor kleine dieren). Daar een broodje gegeten en in winkeltjes gekeken.
Uiteindelijk waren we rond 3 uur in Cienfuegos, de 3e grootste plaats van Cuba. Wat opvallend is, is dat er een winkelstraat is, die hebben we nog niet gezien. Autovrij en echt allemaal winkels naast elkaar. Verder een souvenirmarktje waar ik 2 beelden heb gekocht, die heel praktisch te demonteren zijn. Nog even wat rondgelopen en door naar het hotel.
Het hotel is heel anders dan de andere keren. Dit keer een groot vierkant gebouw dat haast aan onze standaarden voldoet (maar nog jaren 70 is). Kamer is ruim maar gedateerd en heb zeezicht en balkon!
Vanavond hebben we met een aantal van de groep op aanraden van de reisleidster in een super privé-restaurant gegeten. Met zeezicht en een kwaliteit van eten wat eindelijk weer aan onze standaarden voldeed. Dat is ook weer ff lekker hoor!