Campbell River en omgeving

30 augustus 2022 - Campbell River, Canada

Vanmorgen konden we weer een beetje uitslapen en hebben we in het hotel kunnen ontbijten van het buffet. Luxe was het niet, maar wel prima. We kregen gelijk een toetje bij het ontbijt; een zeearend die aan kwam vliegen en op een rots precies voor het hotel zijn gevangen visje op ging eten! Dus de fotografen, camera’s pakken en schieten maar! Beter konden we hem niet hebben.

Als eerste zijn we naar Miracle beach gegaan, een provincial park, 22 km ten noorden van Cambell River. Hier heb je redelijk veel kans om zeehonden, reigers, walvissen en orka’s te zien een zee-arenden.  Dus vol verwachting gaan we op pad. De weg ernaartoe was mooi. Langs prachtige huizen en een mooie kustweg en dan ineens een afslag waar je het bos in gaat en vanaf de parkeerplaats door het bos de zee ziet. Heel apart. Even een paar minuutjes lopen en dan een mooi eb kiezel/zandstrand met veel hout, mooie stenen. Helaas zien we alleen wat reigers maar het uitzicht is toch wel mooi hoor!

We rijden weer terug naar het centrum van Cambell River. Daar struinen we door de winkelstraat en drinken we nog wat. We besluiten nog naar Elk Falls park te gaan. Dit is 8 km verderop. Hier heb je een mooie waterval en een hangbrug. We zien wel hoeveel we moeten klimmen en klauteren en wie het red.

Uiteindelijk valt het best mee en hebben we al snel mooi uitzicht op de waterval. Voor de actievere onder ons wat trappen af en dan staan we echt dicht bij de waterval. En dan voor de echte durfallen, de hangbrug op :-). Terug naar boven klauteren en uitrusten. Want het is vrij benauwd.

Na deze tocht is de dag al bijna voorbij en rijden we terug naar het hotel. Daar nog in het hotel op het dakterras (dat nu wel open was en gister niet) een drankje gedronken. Daarna weer in het hotelrestaurant gegeten.

Morgen gaan we weer op tijd op pad, de rit is langer en we willen ook meer langs de kust rijden.

Voor jullie weer een fijne dag!

1. Paul Rutten:
    30 augustus 2022
    Mooie verhalen. Ik ben er met Jiri geweest. De foto’s roepen herinneringen op.
    Paul Rutten
  2. Willy en John:
    30 augustus 2022
    Bij ons ook….. mooie foto’s…. Blijf genieten…..groetjes.
  3. Chantal:
    30 augustus 2022
    Klinkt als een dag met een gouden randje.
  4. Ans en Martin:
    30 augustus 2022
    Mooie foto’s van jullie tocht. Geniet van jullie trip. Groetjes.
  5. Ans en Peter Diemers:
    30 augustus 2022
    Mooie belevenissen zo, lekker verder genieten!