Swakopmund

20 november 2016 - Swakopmund, Namibië

Vanochtend bleek dat er toch 2 mensen niet genoeg gedronken hadden gister met als gevolg verschijnselen van oververhitting. Dat betekent, diarree en overgeven, heel vervelend want vandaag is weer een reisdag.

Cardi heeft bij het hotel een eigen ontbijt geregeld met brood, müsli, beleg en fruit. Heerlijk en kost zo ook niks extra's. Het ontbijt in het hotel is best duur (naar Afrikaanse begrippen) en hetzelfde. En op deze manier maken wij de restjes van gister op, handig dus.

Na ORS (het heeft zijn voordelen als je zelf een reisapotheek meeneemt) aan de 2 zieken te hebben gegeven konden we weg.

Het landschap veranderd nu wel vrij snel, van rotswoestijn naar bergen van een soort leisteen naar meer zandwoestijn en uiteindelijk echt zandwoestijn met duinen. Maar, ja hoor Zebra's, rotszebra's die met uitsterven bedreigd worden en dus zeldzaam zijn. Helaas waren ze best ver weg, maar we hebben er best veel gezien! De grote dieren komen eraan ;-).

We zijn kort in Walvisbaai gestopt, daar bij Flamingo's gekeken. Cardi durfde niet te zeggen of we ze zouden zien want de laatste keer dat ze hier was geweest was er maar 1, nou wij hebben eer duizenden gezien. En als klap op de vuurpijl ook nog pelikanen van heel dichtbij!

Nu zijn we in Swakopmund aangekomen. Een origineel Duitse plaats, je zien ook wel Duitse vakwerkhuisjes en gebouwen en er is een bierbrouwerij kortom, de Duitsers hebben ook hier hun sporen achtergelaten, en jawel, natuurlijk aan zee....
We blijven hier twee dagen in een basic hotel, klein maar fijn lijkt het. Eten viel ook tegen, het is dood hier op zondag zou Cardi zeggen. Restaurants zijn of vol of heel simpel. Laatste hebben wij gegeten, een soort Amerikaanse diner met burgers en ongezond eten, nou ja voor een keer prima. Chantal gooide ook nog een vol glas cola over zichzelf heen, waar zij en wij dus ook, nog smakelijk om hebben gelachen. Lol hebben we dus zeker!

Het was niet een heel bijzondere dag, maar gelukkig is het hier koeler en morgen gaan we een excursie doen en 's middags zijn we vrij om alles te verkennen.

Groet,
Debbie

1. Wim en Marianne:
    Hallo Debbie,

er zijn wat problemen met het versturen van onze reacties!
  2. Marja:
    21 november 2016
    Wat een verhalen allemaal, ja ze komen nu allemaal tegelijk binnen, ik benijd jullie niet met die hitte, maar ja daarvoor is het Afrika hè. Die 2 outsiders zou ik gewoon een keer vergeten als jullie 's ochtends vertrekken, ben je daar ook meteen vanaf . Veel plezier verder vanuit een regenachtig Nederland
  3. Wim en Marianne:
    Hallo Debbie,

Eindelijk is ons verzendprobleem opgelost. Wij ontvangen nu een reeks van berichten en zouden iets van jullie temperatuur willen gebruiken. Zorg voor voldoende inname van vocht en geniet van de nog komende avonturen.

Groetjes, Marianne en Wim.
  4. Ans en Peter Diemers:
    21 november 2016
    Hallo Debbie, wat n bijzondere verhalen en inderdaad zou t n zware reis voor mij (ans) zijn, maar zonder die ontberingen beleef je het land niet. Nu dan ook al diverse dieren gezien, leuk hoor. Geniet er verder van en zorg goed voor jezelf. Groetjes Ans en Peter
  5. Aline:
    21 november 2016
    Wat een avonturen allemaal :) Hopelijk is je verkoudheid weer over. Geniet er verder van!
  6. Nicolien en cees:
    21 november 2016
    En ja hoor ze rollen binnen zoooo leuk om ze allemaal te lezen wat jullie mee maken en dan de hitte tja het is niet anders he
    ik hoop dat je verkoudheid snel over is en dat jullie vooral veel genieten
    we wachten weer op de volgende verhalen en foto's heel veel plezier daar en vooral veel drinken gr cees en nicolien
  7. Corrie vd Plaat:
    21 november 2016
    Hoi, wat een avontuur weer!
    Mooie verslagen heb je gemaakt, alsof we er bij zijn.
    Genieten nog, en we blijven je volgen!
    Groetjes,
    Arjan en Corrie.