Op naar Busan

1 november 2019 - Busan, Zuid-Korea

Na weer een heerlijke nacht was het tijd om alles weer in te pakken en de taxi naar het station te nemen. Trouwens, we hoorden gisteravond nog wel ineens vanalles uit de bosjes komen qua geluid. Maar als helden op sokken ben ik met zaklamp het balkon op gegaan (4 hoog) en hoorde ik ineens knorren, dus denk dat het wilde zwijnen zijn geweest. Later ‘s nachts hoorden we die ook nog een soort schreeuwen.... en ik maar zeggen overdag: nou je ziet bijna geen beesten, alleen mussen en kraaien....

Daar waren we vanwege de laten we zeggen, snelle rijstijl van de chauffeur ook ruim op tijd. Niet dat het gevaarlijk was, maar hij reed ver boven de maximum snelheid.

Op het station was het weer rustig en wachten op de trein geblazen. De treinen staan goed aangegeven maar we waren even in verwarring want ze geven ook aan waar de trein vandaan komt... En uiteraard precies op tijd kwam hij weer aan. Onze bagage in de bakken en weer even zitten. Met zo een 30 minuten en 1 tussenstation waren we al in Busan.

Daar aangekomen op het volgende mega station eerst even een bakje koffie met donut genomen en besloten om verder met de metro te gaan. Onze Korea kaart is ook hier geldig dus makkelijk zoeken. Na 45 minuten met de metro (en 1 keer overstappen), ja zo groot is deze stad dus, waren we op onze halte.

Gelukkig hebben we google maps en dus konden we na 10 minuten ons hotel vinden. Een hoge toren met de receptie op de bovenste verdieping (heel apart). En ja dit is verdieping 20. We waren te vroeg dus onze koffers achtergelaten en de buurt verkennen.

Eerst richting strand wat echt aan de overkant van de straat ligt. En oh wat een geluk met het weer! 20 graden en de zon, heerlijk! We hebben lekker rondgestruind en over een typisch straatje met allemaal eettentjes en stalletjes gelopen. Overal vis, paling, kreeft en krab in bakken en ter plekke uitzoeken en eten..... Dat blijft toch een dingetjes....

Inmiddels was het 3 uur en konden we inchecken dus dat gedaan. En even relaxen en een wasje doen, want het is zo een goed weer, we vliegen door onze t’shirts heen, dat hadden we niet verwacht!

Daarna weer de spulletjes gepakt en weer een rondje lopen om ons avondeten te vinden. Daar de moed verzameld om bij een Koreaans restaurant naar binnen te stappen. En we hebben weer lekker gegeten! Een soort schnitzel met kaas en zoete aardappel erin, met daarbij rijst en een soepje.

Na deze, wederom leuke dag, terug op de kamer en weer iets typisch Koreaans gedaan: beauty-avond. Ten eerste: iedereen loopt hier met een krulspeld in de pony, dus dat gedaan zodat we weten hoe het morgen moet..... oordeel zelf maar bij de foto’s. En daarna een masker, uiteraard met afbeelding: Shrek in dit geval.

Daarna zelfs nog een voeten masker voor mij en een lippenmasker voor chantal. Ja ja. Of we morgen opstaan met uitslag overal dat zien we nog wel, maar goed. Lol hebben wij zeker gehad.

Morgen gaan we de rest van Busan verkennen. Maar omdat het hier zo groot en uitgestrekt is (langs de zee eigenlijk helemaal) hebben we besloten de hop-on-hop-off bus te nemen. Die stopt bijna voor de deur, dus dat is gemakkelijk!

Lieve groet weer!

Debbie

1. Willy en John:
    1 november 2019
    Tja, die foto’s, als dat nog maar goedkomt.....denk het wel.zoals je al zegt....jullie hebben plezier gehad.
    Is ook wat waard.
  2. Cindy:
    1 november 2019
    Ge-wel-dig dat Shrekmaskertje, hahaa! Wil ik ook!! :-)
  3. Nicolien en cees:
    1 november 2019
    Ha ha hilarisch die krulspelden heel leuk en knap ook verder wel mooie foto's hoor👍😂