Weer lekker thuis

22 oktober 2023 - Arkel, Nederland

Een allerlaatste verslag voor deze reis, aangezien ik weer lekker thuis ben :-).

Voor mij zijn wij vanmorgen om 6 uur opgestaan. We hadden roomservice gevraagd, maar al snel kwamen we erachter (want het duurde iets te lang) dat dat op de dag van ontscheping niet werd gedaan. Gelukkig kwam ik een van onze kamer jongens tegen en kon mij dat vertellen. Dus maar even langs het buffet voor een snel ontbijt.

Inmiddels lag het schip al een paar uur in de haven, maar daar hebben we natuurlijk niks van gemerkt. Om iets voor 8 werd onze groep opgeroepen om van boord te gaan. Iedereen moet ivm de douane en reparatie van boord dus er zijn heel wat groepen. Van boord af met onze handbagage stonden de koffers per groep netjes te wachten. Dan door de douane en hup de bus in.

Onze buschauffeur had er zin in, ene grapje naar de ander dus de rit naar Miami Airport was leuk. Bij onze airline hoefden er maar weinig uit, was ook makkelijk. Maar wat een vliegveld, was een aardig eind lopen voordat we bij ons punt waren waar we de bagage af konden geven. Daar door de security en wachten maar. Typisch Amerikaans, weinig winkeltjes en leuke zitjes, maar we hebben ons vermaakt. Er was veel zit plek.

De vlucht eerste vlucht naar Washington was prima. Beetje turbulente landing ivm hard wind, maar werd netjes aangekondigd door de piloot.

In Washington was de nieuwe gate dichtbij dus even wat te eten gekocht. Nou ja even; wat was het druk daar! En veel te weinig zitjes en ook geen leuke winkeltjes etc. Uiteindelijk een plekje bij een andere gate gevonden en daar gezeten. Maar ja toen kwam het, vertraging…. 30 min. Ok prima maar met melding dat het toestel kapot was en er een ander kwam (maar gelukkig vliegt United daar vele dus er staat genoeg). Lang verhaal kort, op een gegeven moment werd het bijna 4 uur vertraging. En hebben we met de ‘Meerkerkers’ nog wat gedronken, die zaten ook op deze vlucht.

Even dachten we; we gaan niet naar huis vandaag. Maar het is gelukt! Bij aankomst stond ons welkomst comité te wachten; pap, mam en de moeder van Chantal. Altijd fijn 😊

En nu zoveel uren later zit ik op de bank thuis dit verslag te typen. Moe van de jetlag maar fijn om weer in mijn eigen huisje te zijn en pap en mam weer te zien. Nu de eerste was aanzetten, koffer al opruimen en wakker proberen te blijven tot het redelijke bedtijd is.

Bedankt allemaal voor het meelezen en tot snel

Debbie

1. Jan Willems:
    22 oktober 2023
    Welkom thuis Deb , met een pak vol mooie verhalen en herinneringen
  2. Wim en Marianne:
    22 oktober 2023
    Fijn dat jullie goed zijn thuisgekomen.
    En nu maar lekker nagenieten
    groetjes van ons.
  3. Cindy:
    22 oktober 2023
    Welkom terug in het koude, natte Nederland, Debbie. En slaap lekker straks!
  4. Marian:
    22 oktober 2023
    Welkom thuis Debby wat een geweldig reisverslag heb je gemaakt met prachtige foto’s en nu na genieten groetjes van ons
  5. Willy en John:
    22 oktober 2023
    Welkom thuis, en wensen je alvast een goede nachtrust. We gaan het dagelijkse verhaaltje missen, wanneer ga je weer.? 😉🥰🥰
  6. Teus en Sijja:
    22 oktober 2023
    Welkom thuis en fijn dat jullie goed thuis gekomen zijn. Altijd spannend en een hele reis. Maar ik denk dat het, het allemaal waard was. Nog even wakker blijven en dan lekker slapen 🛌. Gr Sijja en Teus tot later.😘👋
  7. Chantal:
    22 oktober 2023
    Home sweet home. Ook weer fijn om thuis te zijn en na te genieten van al het moois wat we hebben meegemaakt.
  8. Ed Simons:
    Home Sweet Home 🥰
  9. Ans en Peter Diemers:
    22 oktober 2023
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen, nu uitrusten en nagenieten van jullie reis.
  10. Ed Simons:
    22 oktober 2023
    🥰 mooi om weer thuis te zijn
  11. Nellie:
    22 oktober 2023
    Welkom thuis, wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en het was heel leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.
  12. Nicolien en cees:
    Welkom thuis