Chobe NP

29 november 2016 - Kasane, Botswana

vanochtend om 5:45 werden we opgehaald voor onze gamedrive. We gingen het Chobe nationaal Park in om hopelijk weer veel moois te zien. Het park is prachtig, veel groen en langs de rivier die erdoor loopt stonden buffels, impala's en gemsbokken. En in de rivier nijlpaarden. Heel veel, het leken wel eilandjes, maar het waren gewoon kuddes die bij elkaar liggen half onder water tegen de hitte.

Echt prachtig allemaal! Op een gegeven moment zagen we buffels dichtbij en wilde stoppen maar onze gids zei dat hij iets had gezien en snel door wilden, nou prima. En gas dat hij gaf! Na een tijdje zagen we meerdere jeeps staan dus wisten we dat er iets te zien was, geen idee wat. We moesten heel stil zijn en ineens zag ik rechts van mij een leeuw aankomen!! Super! Wat we niet hadden gezien; links een hele groep onder een boom. Ik denk wel 7 bij elkaar. Heel dichtbij op nog 3 meter afstand. Lisette en Chantal hadden het Spaans benauwd want er kwam er een even dichtbij kijken, ik denk dat Lisette hem bijna aan kon raken als ze haar hand had uitgestoken. Je had die twee hun gezichten moeten zien, haha.
Later vertelde de gids dat het niet gevaarlijk was omdat zij de truck als 1 geheel zien, dus zolang je stilzit en niet gaat staan of uit de truck komt is er geen dreiging. En dat bleek wel want onze andere groep kwam aanrijden en daar gingen mensen staan, en weg leeuwen. Hadden wij ff geluk! Wat een machtige beesten en zo dichtbij.

Om half 10 waren we terug en zijn we met zijn allen even boodschappen voor ontbijt en lunch gaan doen. Wij hebben met zijn vieren bij onze tent voor lekker een broodje gegeten en daarna even zwemmen en een boekje lezen.

Helaas was chantal niet lekker en is zij niet meegegaan op de bootexcursie 's middags. Maar daar gingen we weer op een klein bootje nijlpaarden en andere dieren spotten.
Al snel zagen we overal nijlpaarden om ons heen, in het water, op het land, prachtig. Daarnaast ook heel veel waterbuffels (die zijn ook echt enorm), waterpokken, krokodillen, bavianen en veel vogels.
Het was een lange boottocht en op de terugweg kwamen we langs een nijlpaard die wat actiever werd en ons echt waar aanviel, dat was eng! En die beesten kunnen wel 50 km per uur in het water halen, gaat ie onder zie je hem in het water verdwijnen en het water bewegen, dan ineens komt ie met die bek open omhoog. Mensen in paniek, kapitein extra gas geven. Hebben wij weer. En nog geen 10 meter verder komt nummer 2 op ons af.....
De kapitein had dat nog nooit meegemaakt en wij waren er ineens allemaal klaar mee.... snel terug. Het was al gaan schemeren dus volgens mij worden die beesten dan ook actiever, niet een hele fijne gedachte als je eerst al ook in oog hebt gestaan met een leeuw en daarna ook nog 2 x een boos nijlpaard achter je aan hebt. En dan kiepert dat bootje met 20 personen om en hebben we echt een probleem met heel veel nijlpaarden en krokodillen om je heen.

Maar we leven nog en werden bij een leuk restaurant afgezet waar we, wederom, heerlijk hebben gegeten. Chantal is opgepikt bij het hotel omdat de chauffeur de twee zeurpieten af moest zetten bij het hotel, die gingen weer niet mee. Maar daardoor kon Chantal zich weer aansluiten. Die was lekker even bijgeslapen en weer fit.

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming en land, Zimbabwe en de Victoria falls. Vroeg op, hopelijk dan op tijd de grens over en dan hebben we zo bijna 2 volle dagen Zimbabwe.

Welterusten!

Lieve groet,
Debbie

1. Nicolien en cees:
    30 november 2016
    Wat een avontuur weer geweldig maar alles zo dichtbij dan snap ik dat je het benauwd krijgt geniet nog maar even hier is het ijskoud dus trui aan als je thuis komt gr cees en nic
  2. Jan Willems:
    30 november 2016
    Wat een avontuur Deb.Dat is iets anders dan Artis of Blijdorp!!!. Op naar de watervallen, dat zal helemaal imposant zijn in het echt!!!

Groetjes Jan
  3. Marian:
    30 november 2016
    Dat was nog is een spannend boot tripje pfff.
    fijn dat alles goed is gegaan.
    Nu lekker genieten van jullie laatste dagen .
    En dan weer veilig op naar huis.

Lieve Groet Marian
  4. Cindy:
    1 december 2016
    Zitten wij ons zorgen te maken over die krokodillen daar, blijken de nijlpaarden jouw vakantie van de nodige spanning te voorzien!
    Enne, heb je ook een foto van de gezichten van Chantal en Lisette? :-)