Trinidad

14 september 2015 - Trinidad, Cuba

Vanochtend konden we een beetje uitslapen want de bus vertrok pas om 9:15 richting Trinidad. Deze keer was het binnendoor rijden waarvan een deel langs de kustweg.
Aan het eind van de ochtend zijn we aangekomen in Trinidad. Daar toch nog wat geld gewisseld bij de bank (ja geld wisselen, ook hierin ga je weer terug in de tijd). Voor de bank een schoenpoetser en in Trinidad zijn overal kinderkopjes en paard en wagen. Het is een beschermde stad en staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. Niets voor niets als zeg ik het zelf. Echte Moorse gebouwen en hier lijkt het helemaal of de tijd stil heeft gestaan. We zijn in een museum geweest wat ook het huis was van een suikerriet-baron. Prachtig mooi waar het oude meubilair nog staat. Dat is echt iets voor hier! In het huis is ook een uitzicht torentje waar we eerst een hele smalle houten wenteltrap voor op moesten (niet al te stevig). Maar eenmaal boven een prachtig uitzicht over de stad.
Nog door de stad gewandeld,winkels bezocht, een hoed gekocht(echt handgemaakt) en foto's gemaakt.
Op naar het hotel en daar nog even gerelaxed. Het ligt boven de stad op een heuvel en op sommige plekken heb je mooi uitzicht. Het lijkt wel een Landal park. Allemaal kleine huisjes(hotelkamers en suites) met uitzicht. We zitten hier halfpension dus hebben ook gegeten in het restaurant hier.
Daarna nog een entertainment show en aangezien er niet heel veel toeristen zijn behalve wij, mochten een aantal leuk meedoen. Ook ik, bij de finale dans. Salsa, nou ja die lessen zijn van pas gekomen :-).
Moe na weer een leuke dag zo het mandje in, op naar de volgende leuke dag!