Op weg naar Tokyo

13 november 2019 - Tokio, Japan

Na een laatste nacht op onze matjes te hebben geslapen (gelukkig) en een ontbijt in onze Ryokan werden we door een dame achter de receptie helemaal tot in de taxi uitgezwaaid toen wij op weg gingen naar de trein. Heel lief waren ze in dit verblijf. Als afscheid kregen we een zakje met eetstokjes mee. En wij hebben een klompen magneetje gegeven :-).

Bij de trein werden we met de taxi lekker aan de juiste kant afgezet dus we waren zo bij  de Shinkansen. Zelfs nog op ons gemak souvenirs geshopt. Nu hadden we eens 1 trein en zaten we ruim 2,5 uur lekker op het gemakje. Nog een lekker bakje koffie en iets lekkers erbij. Onderweg komen we ook langs de Fuji berg, maar het is bewolkt dus of ik de juist ook gefotografeerd heb... ik weet het niet :-).

Rond lunchtijd komen we aan op Tokyo station, van hieruit moeten we met de trein nog een stukje naar het station waar ons hotel in de buurt ligt. Al snel (vraag niet hoe dat gelukt is) hebben we dit gevonden en ook nog eens het geluk een snelle trein te hebben (die veel minder haltes aandoet), en dus stonden we met 15 min op ‘ons’ station. Maar goed, nog steeds een wereld op zich kan ik jullie melden. Daar hebben we eerst een broodje gegeten en wat gedronken om ons met telefoon, kaart en instructies van het reisbureau te oriënteren waar we heen moeten lopen.  Eenmaal buiten denken we gelijk: OK, dit is wel druk en echt Tokyo ja. Hoge gebouwen, verlichting en heel veel mensen. Gelukkig is het alsmaar rechtdoor en komen we zelf op het ‘lastige’ punt een routebeschrijving als bilboard van het hotel tegen (heb je dat ooit meegemaakt). Dus hotel snel gevonden. Daar binnen op de begane grond was een informatiebalie, die verwees ons naar de receptie op de 3e verdieping. Daar stapten we uit de lift en stonden rijen incheck apparaten..... maar gelukkig was het rustig en werden we door een medewerkster geholpen maar nog was dat weer een ervaring erbij. We kregen gelijk de sleutel en als we het pasje in de lift voor veiligheid naar voor de sensor houden weet de lift al dat we op etage 22 moeten zijn, briljant!

We hebben een mooie en redelijk ruime kamer voor Japanse begrippen en nog uitzicht ook.

We besluiten om de stad nog in te gaan en met de trein naar de wijk Shibuya te gaan. Hier stappen we uit op laten we zeggen de champs Élisée van Tokyo, allemaal winkels en vooral de dure wijken. We besluiten om door te lopen naar 1 van de bezienswaardigheden; de Shibuya crossing. Het drukste zebrapad waar mensen op alle manieren bijna oversteken. Daar hebben we vanuit de Starbucks (met frappucino) genoten van het tafereel. En uiteraard zelf ook nog overgestoken want daar was het station om weer terug te gaan.

Eenmaal terug hebben we besloten om in het hotel te eten. Want ja das echt een hele wereld apart. 4500 kamers en 15 restaurants, daar zit wel wat bij toch?! En ja hoor, net als je dacht het kan niet gekker: wij hebben sushi gegeten in een restaurant waar je zelf je vis kan vangen!! Dan is het goedkoper, maar wat je vangt moet je ook eten. Al kan je dan wel zelf bepalen hoe je het wilt eten (als sushi, gebakken, gefrituurd etc etc). Nou wij kijken wel en eten wel de duurdere sushi, die paar euro maakt dan niet meer uit. En we hebben prima gegeten hoor!

Straks gaan we plan de campagne maken wat we morgen gaan doen, maar de stad is zo groot dat het waarschijnlijk gewoon veel lopen wordt en ervaren. Kijken en heel veel prikkels krijgen :-).

Fijne dag allemaal!

Lieve groet

Debbie

1. Chantal:
    13 november 2019
    We gaan nog heerlijk genieten van onze laatste dagen hier in Tokyo! 😎😎
  2. Ed Simons:
    13 november 2019
    Hebben jullie dan geen hengeltje erbij? :-)
  3. Nicolien en cees:
    13 november 2019
    Heel leuk en druk ook net Tilburgse kermis he 😃en die oversteek plaats heel bijzonder heel veel plezier nog de laatste dagen in Tokio 😘
  4. Ans en Peter Diemers:
    13 november 2019
    Indrukwekkend allemaal hoor, heel veel plezier nog deze laatste dagen van jullie vakantie.
  5. Wim en Marianne:
    13 november 2019
    Heel veel wandelpezier door de stad, denk wel aan makkelijk schoeisel!
    Veel plezier.
  6. Cindy:
    13 november 2019
    Nog veel plezier de laatste daagjes!
  7. Willy en John:
    15 november 2019
    Ik zie de foto’s en lees wat je schrijft.....een woord blijft hangen....we hebben genoten van Frappucino.
    Mmmmmmmmm.......voor de rest ziet het overal schitterend uit.
    Blijf vooral genieten.