Victoria

31 augustus 2022 - Victoria, Canada

Vandaag rijden we na het ontbijt richting Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Vreemd genoeg (zoals zo vaak met hoofdsteden is dit dus niet Vancouver.

Eerst gaan we nog langs de ferryterminal van BC ferries, want morgen gaan we met de ferry en wordt er geadviseerd om te reserveren (tijd) maar dat lukte mij gisteravond niet. En aangezien er een terminal is (wel andere route) in het dorp waar we weggaan; even vragen.

Samen met mam ga ik naar het kantoortje en geeft een vriendelijke dame aan dat zij helaas niet voor ons kan reserveren, maar dat zij wel even belt en dan kunnen wij via haar telefoon alles regelen. Zo gezegd, zo gedaan. Haha stonden we daar buiten te bellen maar het is gelukt! Weer een geruststelling, want ja, die boot gaat ieder uur, maar als je geen plek hebt, kan het lang duren en we moeten ook de auto inleveren en dan met het OV Vancouver zelf nog in hobbelen.

Uiteindelijk rijden we via de kustweg, een stukje snelweg en dan weer de kustweg verder. Op een paar plekjes stoppen maar het rijdt prima. Vanaf het punt dat de Ocean Route ophoudt moeten we snelweg op en begint ook de ellende. Een snelweg met om de haverklap stoplichten…. Je wordt er echt niet goed van en dat ongeveer 100 km! We besluiten met nog 50 km te gaan een pitstop te maken bij ome Tim Hortons voor koffie en wat lekkers.

Hierna nog de laatste kilometers en rijden we Victoria in. Ons hotel ligt prachtig aan de haven en op loopafstand van het centrum. Kortom de koffers afgooien en de stad in. Lekker snuffelen tot frustratie van de mannen :-). En ook wat drinken natuurlijk. Het is als snel tijd om te eten en op de weg terug hebben we in een heel modern restaurant (lees Europees) heerlijk gegeten. Wel wat luxer en duurder (al is alles duur hier), maar dat kan ook wel een keertje.

Daarna teruggelopen en nog koffie gedronken in de lobby en plannen voor morgenochtend gemaakt (hoe laat gaan we weg, waar ontbijten we). Nu even koffers goed inpakken zodat morgen letterlijk de auto inleveren en koffers eruit is. Want ja je verzameld wel het een en ander (koeltas met drinken, tas met snacks, snoepjes etc etc) en dat moet morgen allemaal al in de koffer en tassen zitten he. Het eind van de vakantie komt in zicht!

Fijne dag voor jullie!

1. Cindy:
    31 augustus 2022
    Alvast goede thuisreis gewenst! Maar eerst nog verder genieten.
  2. Willy en John:
    31 augustus 2022
    De thuisreis duurt nog heeeel even maar hopenlijk verloopt hij net zo goed als de rest.
    Een ding is zeker……hier zien jullie ook geen beren.😏🥰🥰🥰
  3. Jasper:
    31 augustus 2022
    Ongelofelijk hoe de tijd vliegt… Ik kan zelfs al schrijven… veel plezier de laatste dagen!
  4. Anita van Schaik:
    31 augustus 2022
    Wat is het snel gegaan,ik heb elke dag met veel plezier jullie blog gelezen
    Geniet nog even en dan een veilige terugreis
  5. Ans en Martin:
    31 augustus 2022
    Veel plezier nog en alvast een goede vlucht gewenst.
  6. Annelies:
    31 augustus 2022
    Nu al voorbij, heerlijk om de dag te beginnen met jullie reis de afgelopen tijd :)
    Geniet nog even lekker, maar alvast een goede terugreis gewenst!!
  7. Jan Willems:
    31 augustus 2022
    Nog een fijn verblijf en alvast goede reis allemaal
  8. Wim en Marianne:
    31 augustus 2022
    Nu nog lekker genieten,voor straks een goede thuisreis.
  9. Nellie:
    31 augustus 2022
    Nog even genieten en alvast een goede terugreis