Tokyo verkennen

14 november 2019 - Tokio, Japan

Vanochtend waren we na een heerlijke nacht om 8 uur wakker. We hebben in het hotel ontbeten op de bovenste (25e) verdieping met uitzicht. Prima begin van de dag zeg ik zo.

We hebben besloten om vanaf het hotel naar het Yoyogi park te lopen, zo een anderhalve kilometer. Door leuke straatjes, waar je je dan niet in een immense stad waant komen we aan bij het begin van het park. Via een prachtig pad en heerlijk rustig komen we aan bij een tempel. Deze zijn ze aan het renoveren en je ziet dat al het hout recentelijk vervangen is, maar het is er niet minder mooi om! In het complex is een ceremonie aan de gang die we een beetje kunnen volgen en overal staat beveiliging. Wel bijzonder ook. In deze tempel staat overal eten wat geofferd wordt. Zelfs hele boten zijn er van gemaakt. Wij besluiten ook een geluksbriefje te trekken. Je moet met een koker waar stokjes in zitten schudden en dan komt er een stokje uit, hier staat een nummertje op en dan staat er een kastje waar de nummers opstaan en in de laatjes ligt dan een voorspelling/gedicht. Iets wat je overigens bij heel veel tempels ziet, hoor, dus we moesten het een keer gedaan hebben.

We zijn de tempel aan de andere kant uitgelopen en daar stond de hoofdschrijn. Een immens ding van 12 meter hoog, 14 meter breed en de palen met een doorsnee van 1,2 meter Japanse cypress. Net daar voorbij  was een souvenirs winkeltje en een cafeetje waar we lekker wat hebben gedronken.

Via een andere kant van het park zijn we eruit gelopen en zijn we naar het station gegaan. Vandaar de trein gepakt naar de wijk Akihabara. Deze wijk staat bekend om zijn computer, anima, manga en andere gekkigheid. Nou niet te missen dat we er zijn! Overal reclames en winkels. Wij hebben daar op ons gemak rondgelopen en ons verbaasd over alles. Wat een rare maar leuke wijk. We zijn ook even een typisch gamehal ingegaan. Als je al langs deze zaken loopt en een deur gaat open, komt er een kabaal naar buiten, niet normaal. Nou binnen is het echt belachelijk, rijen dik menen die aan fruitautomaten/games zitten en een lawaai echt ongekend. Snel weer naar buiten want de prikkels die je daar krijgt zijn echt niet normaal!

Na een paar uur rondslenteren besluiten we bij een steakrestaurant te gaan eten. Heerijk gewoon! Compleet met schortje kan je eten, en ja iedereen doet hem ook om :-).

Na het eten was het tijd voor een activiteit die we al lang geboekt hadden: karten door Tokyo!

Na de check van onze internationale rijbewijzen mochten we een kostuum uitzoeken en kregen we veiligheidsinstructies. En daar gingen we: met 5 man in colonne door Tokyo. Eerst wat onwennig, want ja, het is links rijden, je rijd in een metropool en zit in een kart. Maar goed, als snel hadden we de smaak te pakken en raceten we achter de begeleider aan. Echt onwijs leuk om te doen! Met soms meer dan 50 km(!) per uur zijn we langs de Tokyo tower, het station, de wijk Ginza en weer terug naar Akihabara gereden. Al met al zo een ruim anderhalf uur. Met alle verlichting echt prachtig en de begeleider maakte vaak foto’s als we voor een stoplicht stonden de wachten. En we waren soms net beroemdheden. In onze Mickey en Minnie outfits (was wel lekker warm) en van de anderen oa Nemo hadden we bekijks en werden we gefilmd en zwaaiden mensen, echt heel leuk!

Na dit avontuur zijn we weer in de trein gestapt want we moesten nog wel een stukje. Eenmaal in het hotel alvast de bus geboekt om naar het vliegveld te gaan overmorgen (dat scheelt heel veel gesleep en is net zo snel, dus prima service!). En nu bijkomen van alles.

Morgen is alweer onze laatste dag en zullen we redelijk relaxed doen denk ik. We hebben nog wel iets anders ‘typisch’ Tokyo’s in de planning staan, maar dat lezen jullie morgen wel :-).

Nu lekker slapen!

Lieve groet,

Debbie

1. Chantal:
    14 november 2019
    Wat hebben we een lol gehad met karten! Super leuk!
  2. Marja:
    14 november 2019
    Een drukke dag zo te lezen, maar goed dat jullie het morgen iets rustiger aan doen anders zijn jullie weer aan vakantie toe als jullie thuis zijn. Leuke foto’s ook van het Karten en de omgeving 💋
  3. Ed Simons:
    Geen bekeuringen gehad?😉
  4. Nellie:
    14 november 2019
    Geniet van jullie laatste dag in Tokyo. Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen
  5. Nicolien en cees:
    14 november 2019
    Wat een leuke maar vermoeiende dag weer maar heel leuk zeker dat karten had ik ook wel willen doen fijne laatste dag morgen
  6. Wim en Marianne:
    14 november 2019
    Nou wat hebben jullie weer genoten, super leuk dat karten en die outfit!
    Veel plezier voor morgen.
  7. Willy en John:
    15 november 2019
    Geweldig die kart, en ja...ietsjes meer verkeer dan in ons dorp.