De route naar het vaste land van Canada

1 september 2022 - Vancouver, Canada

Vanmorgen hebben we besloten om onderweg te ontbijten. Bij het hotel waar we vannacht hebben geslapen was het ontbijt behoorlijk aan de prijs. Onderweg, na ongeveer 6 km, rijden we langs een Denny’s en dat bevalt altijd prima, dus daar lekker ontbeten. De 55 plussers een 55+ ontbijt (minder grote porties) en tja voor mij een echt groot ontbijt, maar heerlijk! En dan helpen de 55 plussers nog mee hoor :-).

Met een goed gevulde maag rijden we met een half uurtje naar de ferry in Swartzbay. Letterlijk aan het einde van de snelweg rijdt je zo een ferry op. Meerder bestemmingen natuurlijk, maar de grootste ferry gaat naar Vancouver (nou ja 30 km voor Vancouver). We zijn op tijd en staan redelijk vooraan en het weer is voortreffelijk! Even uit de auto, toiletstop, shoppen bij de souvenirwinkel en dan kunnen we al snel aan boord. Niet normaal hoeveel auto’s en vrachtwagens er nog op dat ding gaan. Op de boot zelf zijn veel zitplaatsen en denken we dat we helaas niet op een buitendek kunnen. Maar als snel ontdekken Nicolien en pap dat het wel kan en hup iedereen naar het bovendek in de zon. En heel hard hopen dat we nog walvissen of orka’s zien. Helaas, dat geluk is op. Maar de tocht is toch weer mooi door de baaien en eilandjes en een stukje over een breder gedeelte en dan zie je de grote haven alweer. Na 90 min rijden we dan ook weer de boot af op weg naar het vliegveld.

Met goed aangegeven borden rijden we er zo heen en letterlijk met een cirkel want we rijden langs het hotel waar we een kleine 3 weken geleden onze eerste nacht hebben doorgebracht. Het inleveren van de auto verloopt ook soepel gelukkig (1 auto had wat schade door een achterklep en een te laag plafond…) maar al het stof heeft het mooi verdoezeld. We lopen met onze koffers naar het treinstation en kopen kaartjes. Daar stappen we al snel de trein/metro in en met 30 min staan we in het centrum van Vancouver. Nog 20 min lopen over een grotere winkelstraat en we komen in ons hotel. Een leuk art-deco ingericht hotel. Wel kleine kamers, maar ja, het is een stadshotel, maar wel schoon en echt wel leuk. Ik hou er van!

We besluiten terug de stad in te lopen en en langs de winkels te struinen. En zoals overal in steden; zwervers, verslaafden en bijzondere types. En ja, Linda, deze als insider joke; de black hole hebben we ook weer gezien! En ook een white hole :-P.

Na 2 uurtjes zijn we allemaal moe (het is nog steeds 27 graden, jullie hebben het ook warm maar wij ook hahah). We lopen terug naar het hotel en gaan bij de naastgelegen en bijbehorende lounge/club/eettent gebruikmaken van het happy hour. We besluiten ook gelijk wat te eten, want ja dat is helemaal in zo een stad een drama. En we hebben lekker gegeten! Alleen de muziek stond te hard, anders hadden we echt nog wel even langer daar gezeten.

Dus nog even naar buiten en een blokje om naar de Starbucks. We lopen dan ook een woonwijk met flatgebouwen in en de sfeer is ook gelijk anders. Schoner, nette mensen op straat die hun hondje uitlaten, kinderen die in een parkje/speeltuintje spelen. Dus daar ook onze koffie gedronken en weer terug naar het hotel.

Iedereen is moe, sommige hebben slecht geslapen afgelopen nacht door de herrie buiten en het gebrek van airco, dus we gaan op tijd slapen want morgen moeten we de rest van de stad ontdekken natuurlijk!

Tot morgen!

1. Linda:
    1 september 2022
    Haha de black hole hebben ze ook overal ;) veel plezier nog in Vancouver.
  2. Willy en John:
    Starbucks…. Frappucino HEERLIJK
  3. Chantal:
    1 september 2022
    Veel plezier nog het laatste stukje van jullie reis!
  4. Wim en Marianne:
    2 september 2022
    Nu nog genieten van de laatste uren van jullie mooi avontuur!