Lake Louise en Moraine

19 augustus 2022 - Banff, Canada

Vandaag blijven we in Banff, tenminste, we slapen 2 nachten in hetzelfde hotel.

Vanuit Nederland hadden we al een shuttlebus plekje gereserveerd voor de shuttles die naar Lake Louise gaan. Dit is een heel bekend meer met een hotel, hotel Fairmont. Maar er is vrijwel geen parkeerplek, vandaar de shuttles. Maar die moet je reserveren en vol is vol. Kortom, dit is de reden dat we dit in Nederland al hadden gefixt.

Het was wel vroeg opstaan. Want tussen 9 en 10 hadden we de reservering staan en het is nog ruim 45 min rijden.

We hadden al ontbijt gekocht dus dat was smeren en eten of onderweg eten en gaan met die banaan :-). Het was nog maar 9 graden!! Bbbrrrr maar ja de voorspelling is weer ruim 30 graden dus het zal snel opwarmen.

Eenmaal aangekomen om half 9 stond er al een flinke rij maar we moesten maar eventjes wachten gelukkig op de volgende bus. Na een kort ritje stonden we bij Lake Louise. Prachtig mooi blauw meer met een gletsjer aan de achterkant/achtergrond, een mooi plaatje. Ook met een paar rode kano’s van dappere mensen die al aan het varen waren.

Even wat plaatjes schieten en nog door het hotel lopen, met dure winkeltjes maar ook leuke spulletjes.

Nog even wat zitten en vervolgens met de volgende shuttle naar Lake Moraine. Dat was een langer stuk met een klim van 11 km omhoog. En hier weer een prachtig meer met ook in een inham allemaal boomstronken en veel leuke eekhoorntjes. De echte chipmunks, knabbel en babbel en heel veel vriendjes.

Bij het meer hebben we nog genoten op het terras van een kop koffie en in de zon warmde het al goed op.

Ineens waren er ook allemaal sirenes, en dat bleek daar op het kleine parkeerplaatje te zijn. Terwijl wij weer terug liepen naar de shuttlebus bleek er een auto de parkeerplaats af te zijn gereden tegen een boom. Brandweer, ambulance, reddingwerkers erbij de hele mikmak. Een man beduusd naast zijn auto zittende, bagage eruit en later werd de man afgevoerd en (denken wij) zijn 2 kinderen beduusd met bagage naar het hotel gebracht door wat rangers.

Terwijl wij met de shuttle weer naar beneden en naar de parkeerplaats gingen, jawel een beer langs de kant van de weg. Maar echt stoppen kon de chauffeur niet meer, dus foto’s hebben we niet…. Hopelijk komen er nog meer, maar we hebben hem gezien (nou ja, de meeste van ons).

Inmiddels was het al weer middag en zijn we naar Banff teruggereden. Daar hebben we nog door de winkelstraat (in de schaduw) gelopen en souvenirs geshopt. En een ijsje gegeten. En jaja (Gerrit bedankt voor de tip) de kerstwinkel bezocht. Voor mij zeker, maar ook wel voor anderen in het gezelschap een feestje.

Kortom, vandaag is ook genoeg geld uitgegeven.

We hadden besloten om in de supermarkt lekker salades en brood te kopen en dat bij het hotel in een zitje te eten voor de avond. Meer dan prima voor een keertje!

Ook een beetje relaxen en keuvelen met elkaar en nu op tijd naar bed. Want ja het reizen is echt wel vermoeiend en vanmorgen was het vroeg dag.

Morgen staat er weer een redelijk rit op de planning naar Jasper dus dan zijn we weer wat uit geruster.

Voor jullie weer goedemorgen en voor ons slaap lekker.

Groetjes van de Dutchees

Ps foto’s kan ik niet al te veel plaatsen ivm ruimte op deze blog, maar doe mijn best :-)

1. Cindy:
    19 augustus 2022
    Jammer dat jullie geen foto hebben kunnen maken van die beer, maar misschien zien jullie er nog meer...
  2. Jasper:
    Heel veel plezier in die mooi genaamde plaats!! Groetjes Jasper
  3. Willy en John:
    19 augustus 2022
    Stoppen jullie nog bij de ‘Icefields’, zijn benieuwd wat er van over is met deze warmte.
    Jammer dat jullie maar 2 nachten in Banff bleven, zo veel meer te zien daar.
    Veel plezier op de route naar Jasper, is de moeite waard.
  4. Bianca:
    Oh die kerstwinkel! Super leuk zeg 😊
    Succes morgen met de volgende rit! Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
  5. Chantal:
    19 augustus 2022
    Oh Deb, die kerstwinkel is helemaal in jouw straatje. Haha. Ik ben benieuwd of je weer iets bijzonders hebt gevonden. 😂
  6. Wim en Marianne:
    19 augustus 2022
    Ook relax momenten zijn nodig .Even genieten van de rust.
    Debbie zal wel een hele grote kerstboom worden dit jaar of een tweede misschien.
    Veel plezier naar de volgende plek.😉
  7. Jan Willems:
    19 augustus 2022
    Veel plezier en mooie indrukken!!!!!
  8. Marian:
    20 augustus 2022
    Je zal ongetwijfeld wat leuks hebben kunnen scoren in die prachtige kerstwinkel. Ben benieuwd.