De laatste dag Tokyo

15 november 2019 - Tokio, Japan

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en heel rustig aan gedaan. Het is tenslotte onze laatste dag en we hebben bijna alles wat we willen zien, gezien.

Na het ontbijt met weer hetzelfde prachtige uitzicht als gister, zijn we op de trein gestapt naar de wijk Asakusa. Deze wijk staat bekend om de Senso-Ji tempel. Wederom een enorme tempel met tussen de ingang en de tempel zelf enorm veel souvernirs standjes en en uiteraard eettentjes/-stalletjes. Ook staat er een mooie hoge pagode. En hier was het enorm druk ;-). Ook met schoolkinderen en we zijn door 2 groepjes aangesproken. Helemaal ingestudeerd in het Engels of ze ons iets mochten vragen: waar komen we vandaan en willen we er een stickertje op de kaart plakken, ze vertelden waar zij vandaan kwamen en waar hun plaats en regio om bekend staat en als afsluiter of wij nog vragen hadden. Haha en dat was lastig voor ze :-). Wij vroegen hoe ver of lang ze hadden moeten reizen om naar Tokyo te komen. Maar na 3 keer hervragen kwam het antwoord: met de shinkansen ongeveer 2 tot 3 uur. Haha. Leuk maar daarna hebben we de groepen schoolkinderen vermeden.

Vanaf deze wijk zie je ook de Tokyo Sky tree, een hoge toren, waar we gisteravond tijdens het karten een stop hebben gemaakt om foto’s te maken, dan is hij namelijk mooi verlicht. Verder hebben we de ochtend en het begin van de middag in deze wijk lekker rondgelopen en gesnuffeld en zijn halverwege de middag weer terug gegaan naar het hotel.

Op de kamer hebben we nog een hele late lunch gegeten en lekker gerelaxt. En toen was het tijd om onze koffer in te pakken.... want we hebben als afsluiter een etentje gepland in het Monstercafe. Dit ligt in de wijk Harajukuwaar we woensdag al even waren, maar waren we niet in het bekende gedeelte. (Hadden we niet gevonden). Nu naar het Monstercafe toe en een stukje doorgelopen kwamen we in het bekende straatje waar alles bijna roze is en het al naar suiker ruikt. Overal verkopen ze ijs in alle soorten, mega suikerspinnen in de kleuren van de regenboog en andere gekke dingen. Als je maar iets met veel kleur en geks aan hebt. Leuk om even door te lopen maar het was nu echt tijd om naar het Monstercafe te gaan. Dit is een bekend cafe waar in de wijk Harajuku waar alles met kleurtjes/kleurstof wordt gemaakt en je gek wordt van de rare dingen. Ik kan het ook bijna niet uitleggen en heb wat dingen geplaatst, maar als je kinderen hebt: kijk eerst zelf even of het geschikt is, LOL. Want wij hadden het geluk bij een halve drag queen show te zitten met halve stripteases. Maar we hebben ons weer kapot gelachen en het was een super afsluiting! Chantal al dansend op een taart, ik tussen de ‘artiesten’ op de taart, in een omgeving waarvan je denkt; zit ik onder de LSD of andere drugs?? Nu lekker laat voor ons doen en morgen om 6:15 gaat de wekker. Want deze fantastische reis zit er op. Om 7 uur komt de bus ons ophalen om naar het vliegveld te gaan en gaan wij een lange terug. Maar het is ook prima om weer naar huis te gaan in onze eigen normale omgeving.

Wij hebben genoten en zoveel leuke en mooie dingen meegemaakt, dit is een avontuur om nooit meer te vergeten. Van alle rust tot de gekte nu de laatste dagen in Tokyo, het was gewoonweg geweldig!

Bedankt voor het meelezen en jullie leuke reacties, het was weer leuk om op deze manier alle avonturen bij te houden en contact met thuis te houden.

Tot snel!

Lieve groet,

Debbie

1. Willy en John:
    15 november 2019
    Wat vliegt de tijd ,zo ga je en zo ben je alweer bijna op weg terug.Wij wensen jullie een hele goede reis en het goede nieuws is op het moment schijnt hier ook een lekker zonnetje.
    Groetjes .
  2. Chantal:
    15 november 2019
    Wat een feestje was deze reis om samen te maken. Wat hebben we mooie dingen gezien en plezier gehad. Hilarische dingen meegemaakt maar ook genoten van al het moois wat deze twee landen te bieden hebben. Het was een bijzondere reis met een gouden randje. Dank je wel voor je gezelligheid, lol, richtingsgevoel en relaxte instelling. Dit maakt het reizen nog zoveel leuker. 😘😘
  3. Marja:
    15 november 2019
    Jullie hebben een prachtige reis gemaakt, hier kunnen jullie nog jaren met plezier op terug kijken. Voor morgen een goed vlucht naar huis en we zien jullie op Schiphol 💋
  4. Nicolien en cees:
    15 november 2019
    We zijn erg benieuwd naar de rest van de foto's goede terug reis 😘😘
  5. Wim en Marianne:
    15 november 2019
    Wat hebben jullie een geweldige en onvergetelijke vakantie gehad.
    Een goede reis voor morgen.
    En bedankt voor de mooie verhalen en bijzondere foto,s.
    Groetjes, Wim en Marianne.
  6. Ans en Martin:
    15 november 2019
    Ziet er allemaal geweldig uit. Ans en ik wensen jullie een voorspoedige terugreis. 😀😀
  7. Ans en Peter Diemers:
    15 november 2019
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben op deze weer onvergetelijke vakantie. Wij wensen jullie een goede en veilige reis terug!
  8. Nellie:
    15 november 2019
    Wij hebben ook genoten van de verhalen en mooie foto's Goede en veilige terugreis.
  9. Corrie vd Plaat:
    15 november 2019
    Bedankt dat je ons mee op reis hebt genomen..
    Geweldig om alle verhalen te lezen,en van de prachtige foto’s te genieten.
    Goede reis terug, je hebt ons een heel andere wereld laten zien..
    Liefs, Corrie en Arjan
  10. Annelies:
    15 november 2019
    Nu alweer voorbij??!! zo leuk om te lezen. En dat monstercafe, zo geweldig!! Zin om de verhalen in reallife te horen!! Goede reis terug!!
  11. Jan Willems:
    16 november 2019
    Fijn om jullie gevolgd te hebben middels de logger. Nog een fijne terugreis gewenst