Naar Kyoto

10 november 2019 - Kyoto, Japan

Vandaag is het de dag om Heroshima achter ons te laten en naar Kyoto te gaan.

Met de trein waar het behoorlijk vol was eerst naar Osaka en daar overstappen naar Kyoto. De koffers konden we gelukkig wel kwijt in de bagagerekken boven ons hoofd, ja echt het kan, en met zijn tweetjes kunnen we ze gelukkig omhoog tillen. Wel ideaal zo hoor.

In ongeveer 2 uur staan we in Kyoto. Weer een mega station waar we echt even moesten kijken waar we heen moesten en tussen alle mensen door wurmen. Maar ja het is zondag en inmiddels weten we dat het dan heel druk is op stations. Daar eerst een hapje gegeten, Kyoto spaghetti (ja echt, en met stokjes), en het was heerlijk! Vervolgens een poging gedaan de stempel te vinden maar dat is nog niet gelukt haha.

Toen met de metro 1 halte verder weer uitstappen en van daar konden we ons hotel met de kaarten van de telefoon makkelijk vinden. We slapen de komende 3 nachten weer in een Ryokan en dus weer op de matjes. Maar na een uitvoerige rondleiding blijkt dat de kamer en Ryokan mooi vernieuwd is en we in ieder geval 2 matjes hebben, het moderner is en de badkamer gewoon luxe. Dat is wel een verschil met de vorige Ryokan.

We zijn de stad ingegaan want we mochten de kamer nog niet op. Om de hoek hier zitten 2 grote tempels dus die hebben we uitvoerig bekeken en daar wel stempels gevonden :-). Daarna zijn we naar onze kamer gegaan en hebben daar nog even gezeten. Let wel, stoelen op de grond dit keer, zie foto.

Tegen de avond zijn we weer terug richting station gelopen en hebben we foto’s gemaakt vanaf het dak van het station. Echt een enorme kerstboom en mooi uitzicht over een deel van de stad. Daar weer Okonomiami gegeten, maar deze keer een iets andere versie die zo machtig was dat we hem beide bij lange na. Niet op hebben gekregen. Maar hij werd wel op een bakplaat op tafel opgediend, zodat hij lekker warm blijft, leuk hoor. En overal waar je langs loopt qua eettentjes, staan rijen mensen te wachten tot ze een tafeltje hebben.

Nu nog even relaxen en plannen wat we morgen gaan doen. Voor het eerst geven ze buien en regen op, dus we moeten even tactisch plannen. Maar daarna blijft het weer droog, dus geen zorgen!

De eerste indruk van Kyoto is in ieder geval, druk, maar wel mooi. veel oude gebouwen en smalle straten en dan hebben we het oude gedeelte nog niet eens gezien.

Fijne dag nog allemaal!

Groet

Debbie

1. Ed Simons:
    10 november 2019
    Samengevat “ schitterend” .
    Mijn advies geniet van deze mooie stad!
  2. Marja:
    Mooi weer !! Maar ik mis de foto van de stoeltjes 😉
  3. Debbie Simons:
    10 november 2019
    Foto’s staan er nu op, moest nog ff laden 🙂
  4. Nicolien en cees:
    10 november 2019
    Prachtige gebouwen en prachtige kerstboom en de stoeltjes ja wat zal ik er van zeggen 👎😷😂😘😘😘
  5. Bianca:
    10 november 2019
    Wauw! Wat een mooie foto's weer zeg 🙃. En leuk die stoelen op de grond! Ook wel benieuwd naar de matjes waar jullie op slapen 😉. Geniet er van!
  6. Ans en Peter Diemers:
    10 november 2019
    Wat doen jullie veel indrukken op zeg en inderdaad mooie foto’s, waarbij ook wij als lezers een goede indruk krijgen waar jullie geweest zijn en nog verblijven. Als jullie weer thuis zijn zullen jullie wel genieten van een goed zittende stoel en een lekker bed. Heel veel plezier verder. Groetjes Ans en Peter
  7. Wim en Marianne:
    10 november 2019
    IN een woord , SCHITTEREND!!!. En die tempels! Goede keus die Japan vakantie.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes Wim en Marianne
  8. Willy en John:
    11 november 2019
    Zou me toch geen raad weten waar ik me benen moest laten op die stoeltjes.