Konnichiwa Japan!

3 november 2019 - Fukuoka, Japan

Vanochtend om kwart voor 6 ging de wekker.... snel een douche, aankleden en om half 7 stonden we al bij het ontbijt. We waren zeker niet de enige, er was een hele groep Russen (wie anders) als eerste.

Maar goed, snel iets gegeten en de koffers gepakt om de metro te pakken. Op weg naar het metrostation was duidelijk dat de stad nog aan het ontwaken was en er gister genoeg mensen op straat nog hebben gefeest, overal lag rommel en de mensen waren druk bezig alles op te ruimen. In de metro was het lekker rustig dus wij konden lekker met koffers zitten. Na ruim een uur kwamen we aan op het station. Daar weer zoeken hoe we naar de passenger terminal moesten lopen. En dat was nog een stukje hoor! Zeker een kilometer over straat en maar kijken waar we over moesten steken. Maar goed na veel gezwoeg zijn we er ruim op tijd aangekomen (kwart over 8). Daar een drankje en een Belgische wafel gegeten (zijn ze dol op) met uitzicht over de haven. Daarna konden we inchecken (net als bij het vliegtuig maar je bagage neem je mee) en konden we richting de gate. Natuurlijk eerst security check en paspoort controle en toen konden we ook duty free shoppen.

Werd overigens genoeg gedaan door de Japanners, echt niet normaal wat die nog meenamen! Maar goed, alle koffers worden dan al voor de gate neergezet en dan als er omgeroepen wordt dat we kunnen boarden loop je naar je koffer en stap je in :-). Heel grappig. Wij hadden 2 stoelen naast elkaar en bij het raam, dus was prima. Het is bijna een vliegtuig; instructies, koffers in bakken, riemen vast en gaan met die banaan. Het is bewolkt maar bijna geen wind dus heel fijn, want ja varen over zee in een kleinere boot blijft een dingetje, maar het leek alsof we in de trein zaten en vielen dan ook beide in slaap na een hapje te hebben genomen.

Na 3 uur en echt super rustig weer zijn we aangekomen in de haven van Hakata, Fukuoka.

Daar door de douane en een buskaartje gekocht. Dit met hulp van iemand die ons uitlegde hoe het werkte en welke bus we konden pakken. Daar stond ook een Japanner bij de halte die goed Engels sprak dus die gaf aan dat we in de bus konden stappen die hij ook nam naar het station. Een praatje gemaakt met de man en na ongeveer 5 haltes konden we bij het station uitstappen. Ons hotel is echt op 3 minuten lopen van het station, maar ja aan welke kant.... Want het station is toch wel zo immens groot! En druk!!!! Pff en dan is het zondag. Eerst een koffietentje gezocht waar we alles op ons in konden laten werken en een broodje konden eten. Het was immers al 3 uur...

Daarna op zoek naar het hotel, goed 2 keer het station doorgelopen, beide googlemaps erbij en weer verkeerd, maar we zijn er gekomen!

Heel vriendelijk personeel en een modern, net hotel. De kamer op, en die is, zoals verwacht, lekker klein maar goed en schoon. De badkamer is net de badkamer van een hut op een cruiseschip, klein maar fijn laten we maar zeggen.

Na even de spullen te hebben uitgepakt zijn we op zoek gegaan naar iets te eten. Want inmiddels hebben we echt wel trek na zo een lange dag! Op het station is genoeg en we vonden al snel in de kelder een soort foodcourt met allemaal restaurantjes. Daar even gekeken, want het eten stellen ze letterlijk ten toon met namaakmodellen (heel makkelijk), en zo vonden we een soort pokebowl restaurantje. Daar heerlijk gegeten en kregen we zelfs een gebruiksaanwijzing hoe je het moest eten (en hebben we bij de buren afgekeken). Maar het was verrukkelijk!

Nu relaxen en vroeg naar bed denk ik zo, want het was een lange reisdag. Maar morgen kunnen we uitslapen en gaan we op ons gemak eens deze stad bekijken. Er zijn niet veel bezienswaardigheden, dus het zal een lekkere relaxte dag worden denk ik. Maar we moeten nog genoeg uitvinden en doen (de japan rail pass inwisselen voor een echte pas, nu is het een voucher, dan de treintickets boeken naar de volgende bestemming etc etc).

Tot morgen!

Groetjes

Debbie

PS de Japanners zijn wel veel kleurrijker gekleed dan de Koreanen, dat zie je gelijk; netter en vrolijker. Verder lijken ze best op elkaar hoor :-)

PPS De auto’s in Japan zijn echt ronduit lelijker en kleiner! In Korea zijn veel SUV’s en limousines (bijna allemaal groot) en in Japan rijden hele stomme auto’s, koekblikken en hele oude taxi’s, foto’s volgen nog die heb ik nog niet gemaakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    Op naar nieuwe avonturen in Japan! 😃
  2. Marja:
    3 november 2019
    Jeetje wat een reis weer, respect. Ben benieuwd wat jullie nu weer mee gaan maken. Nu maar eerst uitrusten en morgen weer nieuwe indrukken opdoen. 💋
  3. Wim en Marianne:
    3 november 2019
    Wat hebben jullie al een bijzondere week gehad in een mooi land.
    Prachtige foto,s.
    Nu lekker slapen en morgen weer een nieuw avontuur.
    Veel plezier in Japan.
    Lieve groeten uit het druilerige Kerkrade.
  4. Marian:
    3 november 2019
    Jullie eerste week is al weer voorbij gevlogen jeetje wat gaat de tijd toch snel.
    Maar nu eerst ff lekker bijkomen en dan op naar nieuwe avonturen in Japan.

Lieve Groetjes uit regenachtige Leerdam
  5. Doreen:
    "PPS De auto’s in Japan zijn echt ronduit lelijker en kleiner! " grappig dit!😂
    Leuk, Heel veel plezier!
  6. Nicolien en cees:
    3 november 2019
    Wat een leuk verhaal weer maar auto's lelijker en kleiner in Japan Cees moest er om lachen wordt vervolgd veel plezier in Japan 🚕🚘😘
  7. Nellie:
    4 november 2019