Kaap de Goede Hoop

15 november 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend zijn we op pad gegaan met 10 man uit onze groep naar Kaap de Goede hoop.
Onderweg zijn we bij een aantal uitzichtpunten gestopt en zijn er ook nog twee mensen naar een zeehondeneiland geweest met een bootje. Dat hebben wij maar over geslagen. Zeehonden hebben we al meerdere keren zien zwemmen en ook op onze andere reizen al vaker gezien. En de stank konden we ons allemaal nog voor de geest halen, dus prima.

Onze gids, Ivan, kon goed vertellen, wist alles en heeft echt werkelijk bijna de hele reis gepraat. Wel leuk als je van feitjes en weetjes houd. Afijn aangekomen op de kaap zijn we naar Cape Point geweest en Kaap de Goede hoop, beide punten op de Kaap. Daar wat foto's gemaakt en rondgekeken. Je hebt er wel prachtige uitzichten. De dag was ook goed want het was druk en eindelijk na dagen weer eens windstil.

We hebben daar ook een heerlijke lunch gehad met een prachtig uitzicht. Echt waar, culinair blijft het je hier iedere keer verrassen!
Daarna zijn we naar de pinguïns geweest, echt super leuk! Er waren er veel (ook mensen) maar echt heel grappig om die beestjes te zien, en nee pap en mam, ik ben niet gebeten.

Onze gids was zo aardig om ook nog mensen naar de tafelberg te brengen. Nou dat wilden wij, en 4 anderen, ook wel. Want het was nog niemand gelukt de afgelopen dagen naar boven te gaan vanwege wind. Daarnaast zou het ook een mooie zonsondergang zijn met daarna nog de supermaan (ook al is ie op zijn mooist geweest). Eenmaal daar aangekomen stonden me er toch rijen!!! 1 uur om kaartjes te kopen en nog min. Een uur om met de gondel omhoog te gaan, laat staan om naar beneden te komen erna.... nou eruit, aan de voet maar foto's genomen en met de taxi terug naar het hotel. Taxi is altijd 100 Rand (nog 6 eur) en wij lachen en de chauffeur, haha dus zal wel goed zijn.

Net hebben we nog gegeten in het restaurant waar we gister cocktails hebben gedronken met namen als banana's in pyjama's, pornstar martini en madagaskar. De aankleding van het restaurant/bar is super oud koloniaal (donker en ook in een oud koloniaal huis), superdun (op maandag!!). Kortom een leuke afsluiter in Kaapstad.

Morgen gaan we alweer om 6.30 weg en hebben we bijna 600 km in een de bus voor de boeg, dus dat zal een lange dag worden. Dus denk dat we vroeg naar het mandje gaan, na snel de koffer weer in te hebben gepakt.

Lieve groet,
Debbie

1. Marja:
    15 november 2016
    Wat een belevenissen alweer, en de pinguïns zijn in het wild dus wel,liever dan in de dierentuin. Als jullie zo blijven eten en drinken hebben jullie wel overgewicht op de terugreis denk ik. Hoop dat de lange reis morgen meevalt en dat jullie onderweg nog het nodige zien. Groetjes van ons
  2. Chantal:
    We genieten!!! Op naar morgen
  3. John en Willy Hendrix:
    15 november 2016
    Hey Debbie, luister niet naar Mams. Geniet er lekker van, die kilo's komen er toch aan, latere zorg.
    Heel veel plezier en tot....

John
  4. Bianca:
    15 november 2016
    Wauw, wat leuk weer om je reis te kunnen volgen! En tot nu toe klinkt het alweer fantastisch . Veel reis plezier nog en succes met de busreis.

Lieve groetjes Bianca

P.s. Hoe is het met de malariapillen?
  5. Nicolien en cees:
    16 november 2016
    Wat leuk om allemaal te lezen succss met de busreis en we zijn weer benieuwd naar het vervolg ervan veel plezier cees en nicolien xxx