Jasper

21 augustus 2022 - Jasper, Canada

Vanmorgen hebben we zoals afgesproken, lekker uitgeslapen. 8 uur, half 9 waren we wakker en rond half 10 was iedereen zo een beetje klaar voor het ontbijt bij de buren. Een ontbijtbuffet, want in het hotel is er niks.

Daarna zoals gepland via de toeristische route naar de Athabasca watervallen gereden. De route was wederom mooi en we zaten allemaal op de uitkijk om een beer te spotten. Zonder succes overigens. Bij de watervallen aangekomen hoorde je de kracht al van het bulderende water. De waterval is 23 meter hoogte en 18 meter breed en staat bekend om de hoeveelheid water die naar beneden valt, nou dat kunnen wij nu bevestigen. Je denkt overigens dat het zomer is en dat er dan minder water is. Maar vanwege de late sneeuwval eerder dit jaar en de warmte nu, zijn de waterstanden nog hoog hebben we in het lokale suffertje gelezen. Helaas heeft Jolanda veel last van haar knie dus die heeft niet veel verder gelopen. En mamma vond het best hoog bij de waterval dus die hebben met zijn tweetjes op een bankje in het zonnetje van het uitzicht genoten. De rest heeft veel foto’s gemaakt.

Na het bezoek aan de waterval zijn we via dezelfde route terug gereden en nog bij een meertje en langs de rivier gestopt. Prachtig gewoon! Daarna terug naar het hotel. Maar onderweg nog wel een Elk gespot, eenzelfde als gister, maar blijft leuk.

Jolanda, mamma en Cees zijn in het hotel gebleven om te relaxen. Astrid, Nicolien, pappa en ik zijn naar Jasper centrum gewandeld om te shoppen. Toen we bijna klaar waren en in het centrum een terrasje wilde pakken om wat te drinken was er een dreigende lucht. Onze Belgische serveerster gaf aan, het zijn waarschijnlijk een paar druppeltjes. Nou ja, dan zitten we buiten. Maar toen we net ons drankje hadden begon het harder te regenen en te onweren, dus maar naar binnen. Nou daar zaten we goed en wel, en de hemel ging open! Niet normaal zo hard, met grotere hagelstenen erbij. Maar ja, het bleef maar regenen en onweren, de stroom werd iedere keer onderbroken en internet was er niet…. En we moeten toch echt nog ruim 1,5 km teruglopen….

Uiteindelijk werd het iets minder dus snel weg en langs de geveltjes lopen. Over plassen springen en voorzichtig lopen want sommige stukken zijn glad. Bij een laatste winkeltje waar ik nog een souvenirtje (jawel voor de kerstboom) wilde kopen zagen we goedkope poncho’s. Die gelijk gekocht en aangetrokken. Liep wel wat prettiger in de nog goed druppende regen. Onderweg toeterde mensen zelfs nog naar ons :-). Uiteraard zaten alle poncho’s die je iedere dag meeneemt nu in de rugzak in het hotel LOL

We hebben wel lol gehad hoor! En het thuis committee ook toen wij aankwamen. Die dachten al, oh oh en nu? We willen ze wel halen maar waar zijn ze?!

Uiteindelijk is het goedgekomen en waren alleen de schoenen en sokken goed nat haha.

Het was weer een leuke dag met dingen zien en doen. Nu weer vroeg naar bed want morgen staat weer een lange reisdag van net geen 400km op de planning.

Groetjes

Debbie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annelies:
    21 augustus 2022
    Mooie plaatjes al geschoten, heel herkenbaar allemaal! Al is het voor mij al lang geleden dat ik daar was. Fijn dat alles goed gaat en wat vliegt de tijd en doen jullie veel. Heel veel plezier nog met elkaar in dat mooie Canada!
  2. Wim en Marianne:
    21 augustus 2022
    Prachtige foto's. Wat een geweld die waterval. Daar is water genoeg,hier neemt de droogte steeds meer toe.
    Op naar de tweede week met nog meer avontuur. Groetjes voor allen en veel plezier.🤗
  3. Chantal:
    21 augustus 2022
    Staat schattig hoor die poncho’s! 😂😂 Wat hebben jullie al mooie dingen gezien zo in de eerste week.
  4. Willy en John:
    21 augustus 2022
    Die poncho’s kunnen jullie mee terug brengen, de volgende regenbui kun je ook in Nederland verwachten. Wanneer???????
    Geweldig en nu naar het noorden. De Inner Passage wacht op jullie!!
    Misschien zien jullie onderweg nog meer beren.
    Veel plezier.
  5. René en Anneke v Spronsen:
    24 augustus 2022
    Tjonge, wat een woeste watermassa! Daar ga je natuurlijk niet even in zwemmen als je het warm hebt maar de onweersbui met hagelstenen 🎅koelt je heerlijk af, enne gratis waterijsjes vallen gewoon uit de lucht. Mooie natuurfoto’s weer en telkens lekkere ontbijtjes ! Groetjes uit het errug warme ☀️😎🥵Nederland zonder watervallen. 🤪