Icefield Parkway

20 augustus 2022 - Jasper, Canada

Vanmorgen hebben op ons eigen buitenterras ontbeten. Prima om ook weer even zo te kamperen.

Daarna was het tijd om richting Jasper te gaan.

Omdat we het eerste stuk snelweg al 3 keer hebben gereden, besloten we de alternatieve snelweg te nemen. Daar hebben we

zeker geen spijt van gehad! Een prachtig stuk snelweg met mooi uitzicht en langs de prachtige bossen.

Vervolgens kwamen we weer bij Lake Louise uit en zijn we daar de Highway 1 weer opgereden.

Een kort stukje maar, daar gingen we al snel. De 93 op, ook wel bekent onder de naam; Icefield parkway. Deze weg gaat dwars

door Glacier National park. Langzaam klim je en rij je langs beken en meren, maar zie je ook de gletsjers. En daar kom je ook

dicht langs de gletsjers. Een paar keer stoppen natuurlijk en genieten van de watervallen die door het smeltende ijs ook ontstaan.

We zijn bij het prachtige Peyto Lake gestopt, een meer dat niet zo bekent is, maar zo blauw, dat het echt bijna nep is. En de vorm van het meer is ook een hoofd van een Wolf (kijk maar of jullie het zien). Het was een aardige klim omhoog, maar meer dan de moeite waard!

En als klap op de vuurpijl ook nog beren gezien! Langs de kant van de weg waren ze besjes aan het eten.

Paparazzi (mijn pap en Nicolien) natuurlijk weer met hun neus er bovenop….. niet echt heel verantwoord maar goed.

Na een lange dag kwamen we aan in Jasper. Waar we na het inchecken even een wasje hebben gedaan en een hapje bij de

Italiaan hebben gegeten.

Morgen gaan we eerst maar eens uitslapen. Er worden wat buien en onweer opgegeven dus we kijken wel even wat we gaan

doen. Iedereen is wel moe van de indrukken dus een soort van rustdag komt ook niet heel slecht uit.