De eerste dag Vancouver eiland

29 augustus 2022 - Campbell River, Canada

Na een eerste en toch, korte nacht op Vancouver eiland krijgen we bij het hotel het ontbijtje. Een zakje met wat gister besteld is…. Nou de keuze is niet groot dus het is een kleine yoghurt, granola bar, pakje sap en een stuk fruit. Op de kamer eten, ook gezellig :-). Maar goed het zit er weer in en we vertrekken.

250 km vandaag naar Campbell River. Via de hoofdsnelweg van het eiland. Een mooie toch langs/door veel bossen. Een paar mooie en minder mooie uitzichtpunten. En oh ja, waar die beer gister over de weg liep, dat was precies tussen 2 huizen! Aan de ene kant wel achter dat huis een rivierbedding, dus wij denken dat hij daar lekker een visje/zalm heeft gegeten die makkelijk te vangen was ;-). Maar de mensen hier kunnen echt letterlijk een beer in de achtertuin vinden als ze de gordijnen opentrekken!

We hebben een tussenstop gemaakt in Sayward, waar een lokale oude auto show was, incl bbq door de lokale brandweer. Echt een typisch tafereel! Helemaal aan het eind van het dorp is een baai met een klein winkeltje waar je, als ze er zijn, de walvissen en dolfijnen kan horen. Maar helaas er was nog niets gespot. Er zaten wel mensen te vissen op zalm en ze hadden al een aardige vangst!

Weer door naar de eindbestemming en het dorp waar we doorrijden ziet er best gezellig uit. Het hotel ligt net iets buiten het dorp maar wel aan het water! We hebben allemaal een kamer met zeezicht en ook in de bar/restaurant heeft iedere tafel zicht op de baai/water. Terwijl wij aan het eind van de middag aan een tafel genieten van ene drankje, komt er een zeehondje af en toe boven. En de serveerster geeft aan dat er van alles langs kan komen, incl walvissen, vandaag alleen niet.

We hebben in hetzelfde restaurant lekker gegeten, burger, lasagne, salade of mosselen, voor ieder wat wils.

Daarna weer op tijd het mandje in, want de korte nacht en lange dag van gister zijn toch voelbaar. Gelukkig hebben we morgen nog een hele dag om deze plek en de omgeving verder te ontdekken.

Groetjes weer uit het mooie Canada!

1. Chantal:
    29 augustus 2022
    Even bijtanken en morgen fris weer op voor nieuwe avonturen,
  2. Willy en John:
    Ja…vakantie is vermoeiend.
  3. Wim en Marianne:
    29 augustus 2022
    Na een vermoeiende reis,dan nu misschien even een rustigere dag. Voor even op adem komen,voor het volgende avontuur.Veel plezier.
  4. René en Anneke v Spronsen:
    29 augustus 2022
    Tot nu toe n prachtige reis en erg leuk om iedere dag t verslag te lezen,prachtig zo’n overtocht zeg met die walvissen,echt n hele belevenis ook en dan iedere keer die beren,best griezelig ook maar ook heel bijzonder hoor,geniet jullie er nog maar van deze week, groetjes René en Anneke