Een dag met een Nederlands tintje

6 november 2019 - Nagasaki, Japan

Vandaag hebben we besloten de trein te pakken naar jawel: Huis ten Bosch.

Dit is een attractiepark op ongeveer anderhalf uur treinen vanaf Nagasaki. Aangezien wij gister de stad wel al gezien hadden moesten we hier maar naartoe. De treinrit is prachtig en we sukkelen in een soort boemel lekker door.

En dan ineens komt de Domtoren om de hoek! Haha briljant gewoon. Het station heet ook echt Huis ten Bosch inclusief nep wapen gebaseerd op het Nederlandse wapen uiteraard.

Via een brug over de rivier lopen we richting het Rijksmuseum wat een hotel is en dan naar de ingang. De vrolijke muziek komt ons al tegemoet (niks Nederlands overigens). Een kaartje kopen en hup naar binnen. Lekker kitch gelijk een soort van Japanse foto momentje met een of andere figuren dat ons niks zegt, maar we zien gelijk molens en andere herkenbare gebouwen!

Echt heel grappig en eerlijk is eerlijk ook knap nagemaakt, maar dat kunnen ze hier wel!

De foto’s zeggen denk ik genoeg, maar allerlei gebouwen, van het stadhuis van Gouda, de kanalen in Amsterdam en Utrecht, de terrasjes, de Hollandse gevels, echt alles is er. Daarin zijn attracties die veel met Virtual Reality te maken hebben. Die hebben we overgeslagen. We zijn de shopjes in gegaan, daar wordt kaas verkocht, stroopwafels (ook met chocolade...) en andere souvenirs zoals tulpenbollen (want er is zelfs een bloemenwinkeltje), en rommel die niks met Nederland te maken heeft.

Je kan er fietsen huren (normale, tandems, en jawel piet plezier fietsen), in de zomer ook kanoën, en er rijd een elektrisch trein rond. Na een Italiaanse lunch op de gracht zijn we met de lift de domtoren omhoog gegaan (dat hebben ze beter voor elkaar :-)) en hebben we van boven foto’s gemaakt. In de verte lag echt het paleis wat een hotel is. Zelfs de haven is volgens ons nep incl nepboten. En de huizen langs de grachtjes die echt Nederlands zijn, zijn of appartementen die je kan huren maar zien er ook nep uit (incl boten aan de steigers).  Het was lekker rustig maar oh wat een lol hebben wij gehad.

Nog lekker verder rondstruinen en uiteraard een boottocht gemaakt met de Amsterdamse rondvaartboot en een ritje in het reuzenrad gemaakt.

Daarna nog rustig gezeten en gegeten, want wij willen de kerstverlichting zien!!

Nou dat hebben we geweten hoor! Wat een licht.... en de foto’s mogen jullie beoordelen of je het mooi vind of niet.

Er komen ongelooflijk veel Japanners zelf op af incl hun hondjes (John en Willy) die zie je best veel, maar kleintjes en inclusief kleding, want ze moeten wel hun jasjes aan.

Verder zie je bijna geen dieren hier.

Om half 7 hebben we de trein terug weer genomen en dat was een lange tocht, want omdat de treinen nu niet meer zo vaak gaan doet ie echt bijna alle stations aan. Maar ja wij hebben onze ogen nog uitgekeken want alle schoolkinderen stapten dus pas om deze tijd en tot zelfs 8 uur nog in de trein. Die maken lange dagen hoor! Weliswaar middelbare school, maar toch.

Met de taxi van het station naar het hotel gegaan en nu echt uitrusten van een leuke en bijzondere dag! Morgen vertrekken we weer naar onze volgende bestemming, dus koffers weer pakken.

Veel plezier met de foto’s en filmpjes!

Lieve groetjes

Debbie

1. Marja:
    6 november 2019
    Geweldig !!! Knap nagemaakt en die kleuren: wel een beetje kitscherig, maar ja dat is Japan hé . Goede reis verder morgen
  2. Ed Simons:
    6 november 2019
    Wel raar daar om er te wandelen zo ver weg en toch.....!
    De verlichting van de gevels kan mij wel bevallen.
    Groetjes
  3. Nicolien en cees:
    6 november 2019
    Heel bijzonder zo ver weg en toch thuis knap nagemaakt hoor en ik hou wel van lampjes 🤗
  4. Cindy:
    Leuk hoor!