Beppu

7 november 2019 - Beppu, Japan

Vandaag weer een redelijke treinrit gehad naar Beppu.

De kaartjes en zitplaatsreservering hadden we al, dus we zijn weer ruim op tijd naar het station vertrokken. Daar hebben we ons ontbijt gekocht en wat voor onderweg en op ons gemakje het ontbijt op het perron zitten oppeuzelen. We hebben namelijk 2 overstappen, dus dat gaat nog spannend worden of dat allemaal soepel gaat want het is max 10 minuten.

De eerste rit is anderhalf uur. Dan eruit en de Shinkansen in. Dit is de welbekende bullet train van Japan. Een, zo niet de, snelste trein. Gelukkig stond alles goed aangegeven en ging de overstap gemakkelijk. En daar kwam hij dan. Deze rails liggen allemaal hoger ivm veiligheid dus nooit op het zelfde niveau als de andere treinen, dus qua overstap is het daarom iets lastiger als we pech hebben. Maar goed, in de trein een ruimte van jewelste en als we zo door zouden gaan naar Amsterdam, hoor je ons niet klagen. Na 30 minuten en de 2e halte moesten we er weer uit. Door naar de andere trein.

Weer een hogesnelheidstrein, vergelijkbaar met de ICE bij ons. Ook dat ging soepen en zo hebben we daar met een gerust hart onze lunch kunnen eten want deze rit was ook nog ruim een uur.

Snel als het allemaal gaat, stapten we uit in Beppu.

Daar weer ons stempeltje gehaald en een bij de informatiebalie een plattegrond met looproute naar ons ‘hotel’. En eerst nog even een kopje koffie gedaan op het station.

Toen was het tijd om naar het hotel te gaan. Nou ja Ryokan. Dat is een traditioneel hotel en we slapen dan ook op de bekende matjes. Na 10 minuten lopen zijn we er aangekomen en werden we hartelijk ontvangen. Onze bagage konden we laten staan want uiteraard, pas om 15:00 inchecken. Dus een rondje gelopen. Deze plaats staat bekend om zijn Onsen, dit zijn natuurbaden van Geisers. Ons hotel heeft ook een Onsen en we kunnen als we willen gebruik maken van de gemeenschappelijke (vrouwen) of een prive deel huren. Maar de tijden die goed uitkomen waren al vol, dus laat maar. En een rondje lopen hadden we al gedaan, want heel groot is deze plaats niet. Om de hoek van het hotel zit de oudste en grootste Onsen waar je je ook in warm zand in kan laten graven. En er zit naast ons ook nog een oude Shrine. Dat zijn de grootste bezienswaardigheden. Verder zijn er nog wel parken waar je ook de warmwaterbronnen kan zien, maar dat is een stuk verder lopen en hadden we niet zoveel zin in. Kortom wij zijn dicht bij huis gebleven en hebben een winkelcentrum ontdekt. Daar rondgelopen en de gamehal ingelopen. Dat is ook nog een ding hier, zijn ze gek op! Fruitautomaten, grijpautomaten, muntjesbuldozers EN fotohokjes! Dus dat hebben wij gedaan. Echt geweldig, kies je thema hokje, kies nog meer thema’s en met hoeveel je bent en doe de poses die ze aangeven. Door de knieën in ons geval, anders waren we te groot, maar we hebben weer dubbel gelegen van het lachen.

Op de begane grond van het winkelcentrum bleek ook nog een grote supermarkt te zitten. Ook leuk! Dus rondsnuffelen en daar vonden we ook snel lekker uitziende sushi, dus meegenomen en drinken meegenomen, dan hoeven wij vanavond de deur niet meer uit.

Wederom vriendelijke mensen want ik dacht ik pak een klein winkelwagentje en dat zag een man die voor mij een mandje pakte. Na een paar meter draaide hij zich om en gaf aan dat er een mandje in het wagentje moest voor de caissière. Hij gaf zijn mandje en liep zelf terug om een nieuw mandje te halen.

Kortom ook al hebben we vandaag niet heel veel gedaan weer genoeg meegemaakt. Nu lekker ‘relaxen’ op de grond (zie de foto’s van de kamer) en straks slapen. En hopelijk komen we morgen nog overeind......

Lieve groetjes,

Debbie

1. Marja:
    7 november 2019
    Leuke foto’s weer en zoals je al schrijft; ben benieuwd morgenochtend ....
  2. Nicolien en cees:
    7 november 2019
    Hele leuke foto's en idd ben benieuwd morgen ochtend is zeg succes anders wordt het een massage he 🤗😏😊
  3. Ed Simons:
    7 november 2019
    En inderdaad weer leuke en grappigge foto's.
  4. Willy en John:
    7 november 2019
    Oh jee, ben benieuwd of je rug morgen geen protest geeft, maar aan de andere kant zijn jullie nog “piep” jong....haha....kunnen nog veel hebben.
    Maar ben toch wel erg benieuwd....succes en wens een goede nachtrust.
  5. Nellie:
    7 november 2019
    Wat weer een leuk verhaal en leuke foto's
  6. Wim en Marianne:
    7 november 2019
    Mooie foto,s. Zeker de moeite waard na zoveel indrukken van dit mooie land.
    Voor nu welterusten en morgenvroeg met soepele spieren weer op!