Victoria falls

30 november 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Zoals gezegd, vanochtend vroeg vertrokken en Cardi had onze eerste ontbijtpakketje, klaargelegd; appel en banaan en ontbijtbiscuits.
Bij de grens aangekomen bleek dat wij de eerste toeristenbus waren, dus Cardi helemaal blij (weet niet waarom maar goed). Botswana uit ging snel, toen Zimbabwe in. Dat ging eigenlijk ook snel, maar je krijgt een heel visum in je paspoort wat ze met de hand moeten schrijven, dus voor 20 personen duurt dat wel even.
Eenmaal binnen snel door en rond half 10 waren we inderdaad in Victoria falls. Daar even met de bus door het plaatsje gereden zodat we weten waar alles zit voor de komende 2 dagen. Dat doen ze netjes hoor, want dat hoeft natuurlijk niet.
Uiteindelijk zijn we bij een cafeetje gestopt om te ontbijten en Cardi had geregeld dat er iemand kwam waar we excursies bij konden boeken en ook iemand die t-shirts maakt. Handig dus dat hebben we ook gelijk gedaan, leuk als aandenken.

Bij het afrekenen blijkt ook dat hier de prijzen wel heel duur zijn ineens; ten eerste betaald men hier met US dollars en ten tweede zijn ze, in tegenstelling tot de rest van Afrika hier wel commercieel, even 80 dollar afrekenen voor een ontbijten met 4 personen.... ok. Maar goed, verder heeft het niks gekost en we hebben tenslotte vakantie.

Na het ontbijt zijn we naar het hotel gegaan, daar de koffers uitgeladen en toen naar de watervallen zelf. Daar zijn we afgezet en hadden we 3,5 uur de tijd om rond te lopen en konden we weer met de bus naar het hotel terug.
Na een kaartje gekocht te hebben konden we het gebied in. Het is wel enorm groot en mooi hoor! Het is nu alleen droog en dus zagen we de waterval niet in volle glorie, maar ook niet erg, want als dat wel is, zie je echt niks door de nevel/mist. Die nevel was op sommige plekken nu ook gelukkig want het was denk ik 40 graden... en ja ik weet dat het heel koud is in Nederland. Maar wij waren blij dat we aan een drankje konden na afloop!

Bij terugkeer in het hotel ben ik gelijk het zwembad in gedoken, heerlijk afkoelen en er is een zwembadbar, dus in het water ook heerlijk gekeuveld met elkaar. Na het douchen nog even met pa en ma gefacetimed, want eindelijk is er goed internet, en zelfs op mijn kamer ;-).
We zijn gaan eten in een typisch Afrikaans restaurant en heb een lekkere hotpot op. En heel grappig, uiteindelijk zat de hele groep daar te eten.
Als afsluiting heb ik ook een Don Pedro op, die had de rest al op toen ik ziek was, en moest het nog proberen natuurlijk. Het is een soort milkshake met Amarula, lekker!

Nu naar bed en morgen eindelijk uitslapen want onze laatste dag hebben we vrij te besteden.... nog de laatste avonturen opzoeken dus.

Welterusten en lieve groet,
Debbie

1. Cindy:
    1 december 2016
    Zeg mevrouw Simons, als wij met jou meeleven, omdat het daar zo heet is, mag jij toch best wel een beetje medelijden met ons hebben, omdat het hier zo koud is? ;-)
    Grapje!
    Geniet van je laatste dag daar en goede thuisreis!!
    Dikke knuffel, Cindy