OkavangoDelta

27 november 2016 - Okavango Delta, Botswana

Na een heerlijke nacht stond het ontbijt klaar. Aangezien alles hier tot 50 jaar geleden nog van Engeland was, heb je dus ook veel engels ontbijt en yoghurt, müesli etc. Daarna met de boot verder de delta in voor de excursie.
met de snelle boot zagen we al snel grotere krokodillen en daarna door 45 min naar een eiland. Op dat eiland moesten we overstappen in kano's met gondeliers om maar zo te zeggen. Chantal en ik eerst in de kano, lekker handig twee zwaargewichten bij elkaar, dus onze gondelier had het zwaar, want het was soms ondiep! Maar we hebben gelachen hoor. Zelf stoeltje mee en gaan!
Toen iedereen in zijn kano zat gingen we achter elkaar door smaller gebied. En al heel snel, paniek.... een HEEL GROOT NIJLPAARD, jezus (sorry) wat was dat ding groot en we zagen alleen zijn kop! Maar ja wij in hele smalle kanootjes, das best ff een dingetje kan ik melden. Dus voorzichtig gingen onze mannen overleggen en een weg om het beest heen zoeken. Het ging zo snel da ik hem wel op de foto heb maar niet heel goed, haha. Na alle consternatie gingen we hele smalle kanaaltjes door en kwamen we uiteindelijk bij een andere eilandje. Daar hebben we uitleg gekregen over de flora en fauna en hoe men hier vroeger leefde. De mensen praten hier alleen allemaal een beetje als een dominee, vrij traag en iedere keer als je denkt, hij is klaar gaat ze door met vertellen, beetje saai dus.
Afijn, na de tour over het eiland stond voor ons lunch klaar (broodjes met kaas/tomaat of varkensvlees, appeltje en drinken). En waren de kano's veranderd in banken (op zijn kop en de stoeltjes erop, geniaal!).

Vervolgens dezelfde weg weer terug en weer gelachen met onze gids, Madrid. Nu was het relaxed terugvaren.

'S middags hebben we bij de lodge nog lekker een boekje gelezen en wat gedronken. Het uitzicht is prima dus dan heb je wel even het relaxte vakantiegevoel.

Nu lekker slapen en morgen via Namibië weer naar Botswana (we gaan stempels sparen) en naar het volgende park.

1. Marja:
    28 november 2016
    Wat een avonturen allemaal, ik geloof niet dat ik met je zou willen ruilen. Maar zo te lezen vermaken jullie je wel goed. We zijn zo benieuwd naar alle foto's. Maar geniet nog maar van datgene wat nog komen gaat. Groetjes van ons
  2. Nicolien en cees:
    29 november 2016
    Lekker dan krokodillen en nijlpaard ik zou niet gaan zwemmen maar verder veel plezier hoor
  3. Cindy:
    1 december 2016
    Hilarisch om te lezen, maar op dat moment konden/mochten jullie vast niet lachen om dat grote nijlpaard, hihi!