De laatste dag: Vic Falls

1 december 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vanochtend eindelijk eens uitslapen haha. Maar ja als je altijd vroeg op bent gestaan, wordt je vanzelf weer vroeg wakker natuurlijk. Maar dat geeft niet want ik kon lekker snoezen, heerlijk. Op het gemakje ontbeten van het buffet, wat overigens heerlijk was. En toen wachten op de shuttle om: helikopter te vliegen.... jaja.

Wij hadden gekozen voor de lange vlucht van ongeveer 25 minuten. We konden met zijn zessen in een helikopter en Ger en Tineke (zoon en moeder) uit onze groep zaten ook bij ons, gezellig.
Nou eerst wegen, een briefing en daar kwam hij hoor! Net voor ons zaten in de helikopter ook mensen uit onze groep, die hadden de korte vlucht gedaan.

Het was even passen en meten, maar daar gingen we de lucht in. Best even eng, maar als snel bleek dat het meeviel en het was fantastisch! We zijn eerst naar de watervallen gevlogen en daar in een acht omheen gegaan, zodat iedereen mooi zicht had. Daarna door naar de vallei waar ook geraft werd (ook mensen van onze groep), vervolgens door naar het nationaal park wat in de buurt ligt en daar vanuit de lucht ook olifanten, zebra's, giraffen, nijlpaarden en krokodillen gezien. Gewoonweg een fantastische ervaring!

We zijn weer netjes bij het hotel afgezet en hebben daar eerst even wat gedronken en nagepraat over dit toch wel mooie afsluitertje!

Lopend zijn we naar de stad gegaan om te lunchen. Helaas wordt je hier constant door straatverkopers lastiggevallen die bijna bedelen en uiteindelijk alleen om shampoo en kleren vragen. Dat hebben we nergens gehad en Zimbabwe is het rijkste land volgens onze gids, dat is wel vreemd. Maar het is heet, heel heet, en we waren blij dat we op een terras met vernevelaars beland zijn. De lunch was fantastisch en hebben daar op het gemakje ook nog cocktails gedronken. Daarna moed verzameld om terug te lopen....... en bij terugkomst gelijk een duik in het zwembad genomen.

Vanavond zijn we met zijn allen (na ja op 2 na dan....) gezamenlijk in een zusterhotel gaan eten. Daar heb ik nog krokodil en een wrattenzwijn (pumba) op. Het was wederom heerlijk en wij hebben als groep Carid en Munetsi bedankt voor hun bijdrage om onze vakantie ook meer dan geslaagd te maken. Wij hebben met zijn vieren apart een kaartje geschreven en geld in een envelop gedaan, want het waren een top gids en chauffeur, die verdienen echt een extraatje.

Nu hopelijk ondanks de hitte slapen want onze reis zit erop, morgen naar huis.

Bij deze wil ik allereerst Lisette, Jeroen en Chantal bedanken voor de fantastische reis!! Wat hebben we toch een lol gehad en meegemaakt met elkaar.
Daarnaast wil ik ook jullie als thuisblijvers bedanken voor alle leuke berichtjes die jullie hebben geplaatst. Dat is ook echt leuk om te lezen!

Op naar huis, het koude kikkerlandje, maar zo zwetend in mijn bed klinkt dat nu echt niet verkeerd. Ik ben alleen bang dat het verschil van 40 graden wel even wennen zal zijn....

Tot snel allemaal!

Liefs Debbie

1. Chantal:
    1 december 2016
    Hi Deb,
    Wat was het een heerlijke reis. Veel prachtige dingen mogen zien en nieuwe ervaringen opgedaan. Jij ook bedankt! Het was veel lol en erg gezellig.
    Liefs, Chan
  2. Ans en Peter Diemers:
    2 december 2016
    Debbie, we hebben genoten van je reisverhalen en foto's. Dit kun je weer op je wereldkaart inkleuren. We wensen jullie een veilige reis terug. Groetjes Ans en Peter
  3. Nicolien en cees:
    2 december 2016
    We hebben ook genoten van de verhalen en gaan straks voor de foto's een veilig terug reis en tot gauw liefs cees en nico
  4. Aline:
    2 december 2016
    Wat een mooie verhalen allemaal Debbie! Geweldige reis om mee te mogen maken zeg! Fijn dat we er ook een beetje van mee mochten genieten :)
    Groetjes
  5. Marian:
    HI meis,

Bedankt voor alle leuke verhalen .
    Wat was het hier een feestje om iedere x weer jullie prachtige en soms hilarische verhalen te mogen lezen .
    Echt genieten is dat dankjewel!!!
    Maar aan ieder avontuur komt helaas een eind,
    Nu weer op naar ons koude kikkerlandje maar dan wel met prachtige foto's en geweldige herinneringen.
    Goede vlucht toegewenst en gauw maar weer.

Liefs marian
  6. Annelies:
    3 december 2016
    Wat is de tijd snel gegaan, altijd leuk om reisverhalen te lezen. Tot snel weer om weer bij te kletsen over de reis en de foto's te zien natuurlijk:)