Fish River Canyon

17 november 2016 - Fish River Canyon, Namibië

Het was weer vroeg opstaan vanochtend. Dit keer zaten we om 7 uur in de bus. Op naar Namibië en de Fish River Canyon. Na een klein uurtje kwamen we bij de grens. Daar eerst stempels gehaald om Zuid-Afrika uit te komen, daarna door en stempels om Namibië in te komen.

Na ongeveer een half uurtje kwamen we op de gravel wegen. Nu is het echt ploeteren. Nou ja vooral trillen, lijkt wel of we op een trilplaat zitten, nou ja, als we er ook van afvallen is het niet erg. Als laatste stop voor de Canyon zijn we nog bij een supermarktje (de Spar) gestopt bij een township. Wel gek om daar zomaar boodschappen te doen maar goed, zo is het leven hier.

Na een flink stuk rijden komen we aan bij de Canyon. Deze canyon is na de Grand Canyon de grootste ter wereld. En inderdaad, ik zie de gelijkenis. En wat ik wel apart vindt is dat je bij deze door de uitgestrekte woestijn en weinig veranderend rotslandschap de breedte kan zien vanaf een afstand. Eenmaal aangekomen is het een prachtig uitzicht (maar de Grand Canyon is en blijft mijn persoonlijke favoriet). Terwijl wij foto's maken maakt onze reisleidster en de chauffeur de lunch klaar. Broodjes, sla, beleg van vlees en kaas, salades en smeersels en watermeloen, inclusief drinken en een gedekte tafel. Dat is lunchen met een view! Wij hebben nog 2 km langs de rand van de canyon gewandeld en zijn aan het eind weer opgehaald met de bus, haha, handig hoor!
Het is goed heet en zolang er wind staat is het prima, maar als hij weg is is het puffen. En ja, het gaat nog warmer worden!

Na onze stop was het nog nog 1,5 uur naar het einde en onze overnachtingsplaats. Ai-Ais wat ook bekend staat om zijn warm water bron. Daar aangekomen in ene prima hotelkamer hebben de meeste gelijk een badpak aangetrokken en zijn gaan zwemmen in het buitenbad wat lekker warm is van de bron. Ik ben met mijn voetjes in het water gaan zitten, want ben verkouden, dus laten we het risico om nog zieker te worden maar niet nemen. Maar goed, iedereen even lekker keuvelen en zo leren we de groep wel beter kennen. Wel gezellig zo.

Snel douchen en eten. Van het eten hadden we geen hoge verwachting want onze gids was er niet echt over te spreken. Er stond Spiesbok op het menu dus wij dames hebben dat lekker genomen. Jeroen had de iets veiligere kip condon blue. Spiesbok is lekker hoor! En we gaan er morgen veel zien hebben wij ons laten vertellen.
Gelukkig maar want qua beesten hebben we nog niet heel veel gezien. Vandaag alleen 2 mini-bokjes en 4 grotere bok soorten (sorry maar al die namen onthou ik nog niet hoor). Oh ja, 1 struisvogel ;-).

Na het eten even naar de prachtige sterrenhemel gekeken want die is hier echt enorm (zelfs met nog veel omgevingslicht van het hotel eromheen). Daarna nog een fles wijn gedronken op het balkonnetje en nu lekker slapen.

Kortom, tijd om weer een wekker te zetten en uit te kijken naar een nieuwe dag!

Groet,
Debbie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade