Vertrek Amsterdam, op naar Dover

8 september 2017 - Amsterdam, Nederland

We zijn vertrokken... nou ja dat had ook nog wat voet in de aarde.
Om 12.30 waren we bij de Amsterdam Passenger terminal en konden we heel snel onze bagage afgeven en naar de wachtruimte. Maar ja daar duurde het heel lang voor we op de boot konden. Per 2 nummers (we kregen een nummer om te boarden), konden we naar binnen, dachten we.
Eenmaal omgeroepen (rond 14.30 uur) moesten we de eerste controle door (briefje afgeven). Daarna lang wachten om de tweede rij door te kunnen (volgende controle, weet niet wat) en dan de security check en paspoortcontrole. Dat laatste ging gelukkig heel snel want we hebben een Europees paspoort. Toen een laatste briefje inleveren en foto maken die aan onze kamer en naam gekoppeld wordt. En toen de boot op door sluip door kruip door.
En ja daar liepen we.... en nu? Overal heengelopen, bordjes gevolgd maar geen idee of we naar een receptie moesten wat we wel dachten. Maar mis, bij navraag bleek, je kan naar je hut, je koffer staat voor de deur, hut is open en de rest ligt binnen. En inderdaad ;-). We hebben een mooie hut, en ruim en een groot raam om naar buiten te kijken. Er stond ook een derde bed in (geen idee waarom) dat hebben we maar weg laten halen.
Inmiddels was het al bijna vier uur en hadden we echt honger want we dachten op de boot te kunnen lunchen, na ja dat kon ook, maar laat. Wat een chaos om ergens te komen zeg! Van voor naar achter maar je kan niet overal midden door en loopt het weer dood, echt een doolhof! Gelukkig hebben we iets kunnen vinden en daar maar snel wat gegeten. Daarna even naar de hut en toen op naar de veiligheidsinstructie. Deze is verplicht en je moet ook je zwemvest vanuit je hut meenemen. Ze controleren ook of je geweest bent want je kaartje wordt gecontroleerd.
Tijdens de instructie gingen we al varen dus hierna zijn we snel naar buiten gegaan en even gekeken. Ook nog wat gedronken. Voor het diner zitten wij in de tweede shift dat is vanaf 20.45, laat maar ja na een dag weg is dat ook prima. We hebben dus echt nog even lang in de hut gezeten en naar buiten gekeken. Ook mooi de sluis van IJmuiden kunnen bekijken, gek hoor. Tijdens het diner was het lang zoeken naar onze tafel (daar waren ze natuurlijk het nummer net vergeten) en kwam er een Nederlands stel naast ons. Gezellig met deze mensen zitten kletsen, alleen hadden zij gevraagd om vroeger te eten dus dat was gelijk de laatste keer ;-).
Daarna nog in een bar wat gedronken onder genot van livemuziek en ons verbaasd over de mensen... (heel veel russen helaas). Koffer snel uitgepakt en het mandje in.
Groetjes
Debbie

1. Nicolien en cees:
    9 september 2017
    Wat een gedoe maar leuk veel plezier
  2. Chantal:
    9 september 2017
    We hebben het overleefd haha. Op naar de rest van een heerlijke vakantie!