Sossousvallei

18 november 2016 - Sossusvlei, Namibië

Vandaag is het weer een lange dag in de bus zitten. Veel over de gravelwegen en ook op asfalt. Wat beter is; ik weet het zo net niet. Het stof op de gravelwegen is natuurlijk enorm. Eigenlijk moeten de kleine bovenramen open blijven voor luchtcirculatie. Het was alleen volgens sommige koud vanochtend en wilde ze het dicht hebben. Nou de stofwolken hingen in de bus en sloeg op mijn adem en longen, natuurlijk geen sjaal (in de koffer wel) om voor je mond te kunnen doen. Maar na de lunch werd het toch warm genoeg om ramen open te doen, gelukkig!

Overigens, de lunch was lekker Duits. Zo Nederlands als Zuid-Afrika soms is, zo Duits is Namibië. Duitse dorpen en ook invloeden. Let wel: de keuzes bij de lunch: Braadworst, Leberkase of een tosti en allen met aardappelsalade. Haha. En oh ja, naast Afrikaans bier is er ook overal Duits bier te krijgen (Erdinger). Daarnaast ook bij de stops komen Duitsers in hun 4x4 wagens ook tanken of hebben er overnacht.

Nu na een lange dag zijn we aangekomen in de Sossousvallei. Echt in een gebied van niks. Maar we blijven wel 2 nachten. Waarom? Morgen gaan we naar Dune 45, de hoogste woestijnduin. We gaan een poging doen die te beklimmen voor zonsopgang zodat we de koelte nog hebben en ook een prachtige zonsopgang.

Kortom, om 5:15 zitten we in de bus voor een dag woestijnhappen.....

Wat wel prachtig is zijn de sterren, en net als nu net; we hebben gegeten aan een lange tafel met kaarsen erop en een kampvuur op de achtergrond, heerlijk!

Groet,
Debbie

1. Mariska:
    21 november 2016
    Hey Deb,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te horen vermaken jullie je prima en is het een indrukwekkende reis.

Heel veel plezier nog en ik blijf jullie volgen. ;-)

Groetjes Maris
  2. Marian:
    22 november 2016
    Hi Deb ,

Wat leuk om te lezen hoe jullie genieten van je vakantie .
    Iedere dag weer wat nieuws beleven / zien wow das genieten.
    Ook voor ons is het een feestje !!
    iedere keer weer van die mooie verhalen van jullie om te lezen .
    Veel plezier en geniet van dit alles

Lieve Groet Marian