Gibraltar

15 september 2017 - Gibraltar, Gibraltar

Vanochtend hebben we eerst weer heerlijk uit kunnen slapen. Echt gênant bijna, maar wel lekker. We hebben het late ontbijt genomen en daarna zijn we nog even naar de hut gegaan en hebben we een spelletje gedaan. Op de dekken was het namelijk heel erg druk. Dit omdat we laat zouden aanmeren en het voor het eerst lekker was qua temperatuur en ook terwijl we varen (de wind maakt het natuurlijk snel koud).
Rond 13.30 waren we aangemeerd in Gibraltar, dus aapjes kijken. We konden vanaf het schip zo de stad inlopen. Prima dus. Daar eerst op een terras lekker wat gedronken. Daarna de winkelstraat op en neer via alle taxfree shops. Nou ja wat is er te vinden: apotheken, parfumeriezaken, juweliers, pubs en souvenirshops. Dan heb je het gehad. Maar goed overal, behalve de apotheek hebben we wel wat gekocht ;-). En het scheelt echt wel. Met name de drank is goedkoop, maar dat is moeilijk meenemen voor ons, we zijn niet met de auto. Maar alles bij elkaar waren het natuurlijk veel Engelsen en die zaten zich ook vol te gooien op het terras. Vol verbazing hebben we ernaar gekeken.
Na de shoptocht weer een terrasje gepakt en terug gelopen. Al met al toch een goede middag vol gekregen. En nee, wij zijn de apenrots niet op geweest. Ik ben daar al een keer geweest en heb het niet op apen, Chantal al helemaal niet dus dat scheelde weer ;-).
Omdat we later vertrokken(20.00 uur) was er vanavond 1 show aan boord. The Voice of the Sea! Echt grappig, compleet met draaistoelen, logo en stemkastjes. Echt super leuk. Jury waren een zanger en zangeres en hoteldirecteur van het schip. Deelnemers waren gasten die via de 2 karaoke-avonden gevraagd waren, 7 in totaal. Nou ik doe het ze niet na. De een was goed, de ander iets minder maar superleuk. En de winnaar mochten wij uiteindelijk met de stemkastjes kiezen.
Na het avondeten in de bar werd er nog een latin dans uitvoering gegeven door de dansers. Ook goed en leuk. Zo zijn we de dag dus weer goed doorgekomen.
Op naar Malaga!
En als ik hierna even niets meer plaats: zondag en maandag zijn wij volle dagen op zee op weg naar Rome, eindbestemming van ons cruise avontuur. Tenzij ik ergens 3 of 4g bereik heb, kan ik niks plaatsen.
Lieve groet,
Debbie

1. Bianca:
    17 september 2017
    Jullie verhalen klinken super goed zeg!
    Veel plezier in Malaga en met de verdere reis.
    Groetjes uit Veenendaal
  2. Marian:
    17 september 2017
    Einde van jullie cruise is in zicht. Op naar het tweede deel van jullie vakantie. Lekker nog eventjes genieten van al het moois en natuurlijk het lekkere weer,
    tot gauw maar weer. xxx
  3. Wim en Marianne:
    17 september 2017
    Wat hebben jullie in een week al veel gezien van een deel van Europa. En de cruise een mooie ervaring rijker.Nu op naar Rome. Geniet nu maar van de komende week. Veel plezier.

Groetjes oom Wim en tante Marianne.
  4. Annelies:
    18 september 2017
    Leuk om jullie weer zo te volgen hoor! Maar er nog maar wat leuks van! veel plezier