Zeedag

11 september 2017 - La Coruña, Spanje

Na een pittige nacht (qua golven dan) hebben we relatief lekker geslapen. We waren wel wakker en werden echt bijna uit ons bed geslingerd want wat gaat het tekeer zeg! Om half acht waren we wakker en tja toen maar een poging om te douchen. Chantal eerst, snel maar het ging. Toen ik, maar terwijl ik mijn spullen pakte werd ik echt misselijk, bah, weer liggen en geen last. Na even zo aanmodderen toch snel onder de douche en toen werd door de kapitein verteld dat het heel de dag zo zou blijven tot het eind van de middag, maar dat we veilig waren en niks aan de hand. Haha. Na het douchen weer misselijk, dus weer op bed. Nog maar een reistabletje genomen en blijven liggen. Zo ook weer in en uit slaap. Chantal was inmiddels net als ik ook flink misselijk. Gelukkig net niet overgeven maar wel bijna allebei. Uiteindelijk tot 12.00 uur in de hut gebleven en toen werd het iets rustiger, nou ja nog steeds windkracht 8....en flink heen en weer,  maar niet meer heen en weer en op en neer, dat was het vervelende. Allebei hadden we wel honger en je moet ook goed blijven eten dus naar het lunchbuffet. Dat smaakte goed en we waren allebei weer fit!
De rest van de middag in de lounge gezeten en wat gedronken en meegedaan aan een quiz en de bingo. De bingo, ja! En wat denk je: win ik de hoofdprijs ;-), moest wel delen helaas, maar ja 250 euro toch in de pocket kunnen steken. Dat gaan we goed uitgeven aan een cocktail, behandeling of iets anders lekkers!!! Zo was ineens wat als een slechte dag begon een stuk beter :-).
We hebben een speciaal diner gehad en waren weer alleen. Dit was bereid door een chefkok of zo. Ons zei het niks maar het was super lekker! Na het diner zijn we naar de bar gegaan (waar ik bij het langslopen langs het casino door de manager toegezongen werd  (vanwege de bingo winst ;-). En nu natuurlijk een lekkere cocktail op de overwinning gedronken!
Nu lekker ons mandje in en hopen en hopen op een goede nacht want het gaat nog steeds goed tekeer. We zullen blij zijn als we morgen weer even met beide benen op het vaste land staan.
Groetjes
Debbie

1. Ed Simons:
    12 september 2017
    Dus toch de genen van mij hahaha....!
  2. Marja:
    12 september 2017
    Ja jammer van de genen van je vader, maar goed je hebt het overleefd. Als je nog vaker de bingo wint, wordt het wel een goedkope vakantie 😉
  3. Wim en Marianne:
    12 september 2017
    Wat golven teweeg kunnen brengen! Ondanks zeeziek toch nog een opbeurende dag meegemaakt. Geluk is dan ook met de gelukkige, haha... , groetjes
  4. Nicolien en cees:
    12 september 2017
    Ojee jammer van het zeeziek gebeuren maar was gelukkig maar tijdelijk en heel leuk van de bingo natuurlijk maar niet dronken worden hoor want dan wordt je weer misselijk veel plezier 🍸🍸🍸🚢😧😚
  5. Ans en Peter Diemers:
    12 september 2017
    Tja, Debbie, de golf van Biskaje staat er bekend om !
    Zeeziekte, een ervaring rijker. Groetjes Ans & Peter