Lissabon

14 september 2017 - Lissabon, Portugal

Vandaag stond een dagje Lissabon op het programma. En het mooie aan deze stad: een van de cruiseterminals ligt echt in het centrum en daar meerden wij aan! Dus we konden letterlijk de straat oversteken en daar stonden alweer hop on, hop off bussen klaar. Die hebben we genomen en tijdens het wachten vertelde een van de medewerkers dat wij het eerste van de drie aan te leggen cruiseschepen waren die dag. Dat beloofd dus een drukte te worden.
Wij hebben geleerd van ons avontuur gister en besloten eerst een rondje met de bus te doen. Na anderhalf uur kwamen we weer vooraan in de stad en zijn we uitgestapt. Het is grappig dat ik een aantal jaar geleden al in deze stad ben geweest en echt alle wijken heb bezocht. Er waren dus veel herkenbare zaken. Ik moet alleen wel zeggen; er wordt verschrikkelijk veel nieuw gebouwd en dat komt de stad niet ten goede. Moderne gebouwen staan naast of zelfs voor de oude gebouwen en dat is heel jammer. Porto heeft wat dat aangaat veel meer charme.
Afijn, wij vermaken ons wel en het zonnetje schijnt. maar om nou te zeggen dat we verder heel enthousiast de stad doorgewandeld zijn, nee. We hebben lekker gestruind, en wat gedronken en waren ruim op tijd weer op de boot ;-).
Om 17.00 vertrokken we weer. Achter ons lagen inderdaad nog 2 andere schepen die ongeveer even groot zijn. Heel grappig om te zien en nummer 3 is ook echt gaan fileparkeren tussen ons en nummer 2. Knap hoor.
We hebben aan dek nog mooie foto's kunnen maken van de stad en haar bruggen. Dat is ook uniek vanaf een boot want anders kan je nooit zo hoog en zo veraf van het water Lissabon fotograferen.
De rest van de avond hebben we het zoals gebruikelijk rustig aan gedaan. Drankje, hapje, muziek en mensen kijken. Echt af en toe liggen we in een deuk. Van alles loopt er. Nu zijn we op weg naar Gibraltar. Daar komen we net na de middag aan en blijven we tot ongeveer 20:00 uur.
En nee wij gaan niet naar de apen, daar blijven we weg. Dus morgen eerst uitslapen, relaxed wakker worden en eens kijken wat er in dit deel van Engeland te doen is.
Groetjes
Debbie

1. Aline:
    15 september 2017
    Tjee, wat klinkt dat allemaal leuk! Mooie reis zeg! Even bijgelezen nl. :)
    Benieuwd waar jullie verder allemaal nog heen gaan. Veel plezier allebei!
    Groetjes,
    Aline