Le Havre

10 september 2017 - Le Havre, Frankrijk

Afgelopen zondag zijn we naar een plaatsje aan de andere kant van de baai gegaan, Honfleur.
Wij hadden een dag Parijs geboekt met het Louvre museum maar, door te weinig animo gaat dat niet door helaas.
We kunnen nog wel los naar Parijs maar het is ver weg van de haven en daar is niet veel binnen loopafstand, dus wij denken dat dat zonde van de tijd zou zijn.
Op naar Honfleur dus..... Op zich een heel leuk vissersplaatsje met mooie kleine haven met zeilbootjes en daaromheen terrasjes. Daar hebben we ook lekker een kopje koffie gedronken. Jammer is alleen dat wij er zo vroeg waren dat er nog niks open was que winkeltjes. En het was ook zondag, dat helpt dan ook niet mee. Maar we hebben op ons gemakje rondgelopen en op bankjes mensen zitten kijken. Aan het eind van de ochtend zijn we weer met de bus terug gegaan.
Op de boot hebben we lekker een hamburger en friet gegeten, de boot verder onderzocht (spa en fitness gedeelte, kinder entertainment gedeelte en wat al nog meer). Nog wat lekker in de bar gedronken en opgefrist. Nu maar een theateroptreden bezocht en eerlijk is eerlijk, dat was heel goed. Zang en dans in filmthema. Leuk zo voor het diner.
Op dat moment waren we net weggevaren uit Le Havre aan een lange reis. De zee was al onrustig tijdens de show en er werd ook aangegeven dat het ruw zou zijn. Naar het diner toe hingen er voor het eerst spuugzakjes aan de trappen, mocht je het nodig hebben, oh oh.
We hebben weer heerlijk gegeten aan onze achtpersoonstafel waar we tot nu to met zijn tweeën aan zitten! Veel mensen vinden waarschijnlijk het te te laat om te eten en gaan dan naar het buffet. Maar ja wat moet je anders, is toch of voor het eten entertainment of erna. Daardoor hebben we ook een privé-ober want alle tafels om ons heen blijven ook leeg.
Na het eten zijn we naar de hut gegaan en hebben we ons opgemaakt voor een heftige nacht. Reistabletje ingenomen, want ja je weet nooit. Nog even een spelletje gedaan en slapen maar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade