Dover - Londen

9 september 2017 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Na een onrustig nachtje (we moesten wennen aan het schommelen ;-), de bedden en alle geluiden) was het opstaan geblazen. Ik had de wekker gezet want we hebben een rit naar Londen geboekt. We waren ruim voor de wekker wakker en schrokken ons een hoedje want; tijdverschil.... oh oh welke tijd moeten we aanhouden? Snel naar de receptie gebeld en wat blijkt; alles gaat op schiptijd (NL tijd). Dus we waren precies op tijd want de telefoons (en dus de wekker) nemen automatisch de lokale tijd over. Wij blij dat we dus een uur eerder wakker waren! Slordig dat dit niet vooraf werd aangegeven, dit werd pas later in de ochtend omgeroepen.
Het ontbijt was heerlijk en super uitgebreid met een buffet. Niks te klagen en we komen niet om van de honger. Daarnaast konden we ook gelijk het lunchpakketje ophalen voor de rest van de dag, goed verzorgd hoor!
Alle mensen die een excursie hadden moesten zich in een zaal/bar/ruimte melden op een tijd. Daar kreeg je afhankelijk van je excursie en taal een nummer en dan weer wachten tot je nummer werd omgeroepen en je door de douane naar de bus kon. Dit duurde lang. Helaas door de douane en ik denk ook omdat er veel Russen aan boord zijn.... die hebben geen Europees paspoort dus duurt langer.
Na twee uur in de bus (door toch wel mooi Engeland, ook al heb ik die snelweg al vaak gereden), werden we bij de London Eye afgezet en hadden we 4 uur om zelf rond te dwalen. Wij zijn tot Buckingham Palace gelopen en via Piccadilly en Covent Garden weer terug gelopen. Echt op het gemakje, hier en daar wat gedronken, nog wat gegeten. En een half uur voor vertrek stonden we weer bij de bus, precies toen het begon te regenen, dus wij hebben het letterlijk droog kunnen verkennen.
Om iets voor achten waren we weer bij het schip en daar konden we snel op. Wij hebben nog even een snelle douche genomen en konden gelijk door naar het eten (toch een voordeel zo laat moeten eten). Daarna nog even in een bar naar muziek geluisterd wat prima was en nu lekker naar bed. Hoop dat we nu wel lekker slapen haha.
Morgen gaan we naar Le Havre, Frankrijk. Daar hadden we een excursie naar Parijs met het Louvre maar die gaat niet door. Nu gaan we naar Honfleur aan de andere kant van de baai. Op zich prima want dan hebben we een rustige en relaxte dag. Naar Parijs zouden we weer een hele lange dag in de bus hebben en daar kan je niet zo gemakkelijk als in Londen meerdere dingen dichtbij en op loopafstand bezoeken in 4 uurtjes.
Lieve groet,
Debbie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja:
    10 september 2017
    Leuk om weer alles te lezen, veel plezier verder en geniet van alles
  2. Wim en Marianne:
    10 september 2017
    In een dag hebben jullie al veel gezien, toch bijzonder! Nu verder veel plezier.Groetjes
    Wim en Marianne
  3. Ed Simons:
    10 september 2017
    Leuk om te lezen hoe de reis verloopt, heel veel vakantie plezier we s ik je😉💋
  4. Ans en Martin:
    10 september 2017
    Leuk om te horen. Geniet er van.
  5. Mariska:
    10 september 2017
    Leuk om jullie avonturen weer te lezen!

Wel jammer dat de excursie naar het Louvre niet doorgaat, maar gelukkig hebben jullie nog wel een alternatief.

Goede reis verder!

Groetjes Mariska
  6. Jan Willems:
    Ha Debbie,

Heel veel plezier en Honfleur is een prachtig plaatsje.

Goede reis nog
    Groetjes Jan