Eerste dag Kaapstad

13 november 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Via London zijn we in Kaapstad aangekomen. Gelukkig viel de vlucht mee en hebben we allemaal even kunnen slapen. Dat is wel fijn want we hebben nog een hele dag voor de boeg.... we landen rond 8 uur 's morgens namelijk.
Na aankomst ging het bij de douane heel snel en de koffers waren en ook in no-time. De groep was ook vrij snel compleet.
De groep, tja wat zal ik daar van zeggen. Gemiddeld een stuk ouder, dat is niet erg maar echt hele verschillende types, ben benieuwd wat dat gaat worden de komende weken.
Hier in Kaapstad trekt ieder zijn eigen plan. De reisleider is in het hotel aanwezig en regelt ook excursies als we willen, maar verder is het ieder zijn eigen gang.

Wij zijn onze eerste dag begonnen met uiteindelijk een later ontbijt en een wandeling naar de Waterfront. Daar eerst een ticket gekocht voor morgen om (hopelijk) naar Robbeneiland te gaan. Hopelijk, want vandaag was alles afgelast omdat het water te ruw was... en wij kunnen alleen morgen. Daarna heerlijk op het terras van cocktails en sushi van de zon genoten (iets te veel, lekker verbrand; want tja de zonnebrand zat nog in de koffer en de kamer hadden we nog niet gezien). Daarna daar nog even rondgelopen en uiteindelijk met de taxi terug naar het hotel. Wat ons opvalt is dat het, voor onze begrippen goedkoop maar ook heel goed is, tot nu toe hebben we alleen naar lekker eten en drinken gezien en daar uiteraard ook van genoten.

Net de kamer ingecheckt, klein maar prima, en heerlijk gedoucht. Zo nog maar een hapje eten en dan denk ik redelijk snel, moe maar voldaan naar bed.

Morgenochtend staat dus, als het goed is, Robbeneiland op het programma en daarna de tafelberg en een wijntour met de hop-on, hop-of bus.

Lieve groet,
Debbie

1. Ed Simons:
    13 november 2016
    Zo te lezen alles goed voor elkaar bij je. Alvast veel plezier bij robbeneiland en hopelijk niet te veel stank
  2. Aline:
    13 november 2016
    Hele mooie reis gewenst! Veel plezier met elkaar!
  3. John en Willy Hendrix:
    13 november 2016
    Kan interessant worden met al die 'figuren'. Niks van aantrekken, neem het er van.
    Stuur vooral foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's en foto's
    LOL
    Groeten Willy en John
  4. Cindy:
    Fijne vakantie!
  5. Annelies:
    13 november 2016
    Ik zie Kaapstad weer helemaal voor me:-)Enjoy!
  6. Nicolien en cees:
    14 november 2016
    Heel veel plezier op robbeneiland en stuur wat zon hier naar toe want hier is het koud en heeeeeeel nat gr nicolien en cees