Snorkelen

15 september 2015 - Trinidad, Cuba

Vandaag heb ik weer meegedaan aan een excursie, snorkelen en een eiland bezoeken.
Op een catamaran een stukje varen door de mangrove en vervolgens de zee op en anderhalf uur varen (door tegenwind, want anders is het 45 min) naar het eilandje.
Daar wat mensen afgezet die niet wilden snorkelen en toen 5 minuten varen naar de plek.
Snorkel op, flippers aan en gaan. Helaas was de zee vrij ruw dus afdrijven was snel aan de orde. Ook waren de snorkels typisch Cubaans, slechte kwaliteit dus liters zeewater naar binnen :-(. Maar goed, het koraal was mooi en we hebben ook leuke visjes gezien. Verder lekker op de boot gezeten.
Op het eilandje wat echt niets voorstelde en waar ook niets was, aan picknickbanken paella gegeten (heerlijk overigens) en maar een potje gekaart. Op het strand was lastig zitten, want er waren geen stoelen en overal liepen krabbetjes en leguanen. Leuk om te zien, maar niet om er tussen te gaan zitten.
Om 5 uur waren we weer terug bij het hotel en hebben we lekker bij het zwembad en huisje gezeten. Daarna heerlijk het diner buffet gehad met weer eens andere eten en hoeveelheden die we zelf op konden scheppen.
Geen enerverende dag, maar relaxed. En we zijn weer even van de straat geweest, anders hadden we toch maar aan het zwembad gehangen.