A Coruna - Santiago de Compostella

12 september 2017 - La Coruña, Spanje

Eindelijk weer vast land onder onze voeten. Haha nee hoor zo erg was het ook niet, maar het is toch fijn. Vandaag een eigen dag ingepland want wij hebben geen transfer of excursie geboekt op de boot. Chantal had al vooraf goed uitgezocht wat de mogelijkheden overal zijn, afhankelijk van de haven waar we aanmeren.
In dit geval hebben we de taxi genomen naar het busstation en de bus genomen naar Santiago de Compostella het bekende bedevaartsoord waar mensen veelal lopend of op de fiets heen gaan. Het was even een zoektocht om een kaartje te krijgen maar alles was verder super geregeld. De bus was een touringcar en in een uur waren we rechtstreeks aangekomen. Van het busstation daar weer een taxi naar het centrum genomen. En haha, echt midden in het oude centrum voor de kerk afgezet. De meeste mensen komen dan na een wandel-/fietstocht van honderden kilometers aan. Jut en jul worden voor de deur afgezet, dat was best gênant, maar we moesten er smakelijk om lachen.
Echt indrukwekkend hoeveel mensen er waren. En iedereen wilde de kathedraal in, een rij niet normaal zo lang. Die hebben we daarom maar overgeslagen. Wij hebben wat gelopen door de mooie straatjes en de winkeltjes en lekker tapas gegeten en zijn toen dezelfde route weer terug gegaan.
Ruim op tijd waren we weer op de boot en daar hebben we ons ook weer prima vermaakt met een high tea, drankje en eindelijk ook eens gekeken op het buitendek toen we weggingen. Tegenover/naast ons lag een ander cruiseschip dat ongeveer even groot was. Daar stonden mensen vanaf het dek en hun balkons ons ook uit te zwaaien, leuk hoor!
Verder hebben we ons weer prima vermaakt met het entertainment en weer een supershow. Echt die zijn supermooi en een leuk tijdverdrijf zo voor het diner.
Nu redelijk op tijd ons mandje opgezocht want we zijn toch wel moe en morgen staat Porto op het programma, daar zijn we helaas in verhouding vrij kort dus drukke dag en veel zien denk ik.
Groetjes,
Debbie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja:
    13 september 2017
    Niet te veel port drinken in Porto
  2. Wim en Marianne:
    13 september 2017
    Hallo Debbie, bedankt voor de felicitatie van mijn verjaardag.Geniet van jullie avontuur. Welterusten voor straks.Groetjes Oom Wim en tante Marianne.